Aproximació i retorn esperó de la penya del Buitre 2015-11-20-01 unified

Photo ofAproximació i retorn esperó de la penya del Buitre 2015-11-20-01 unified Photo ofAproximació i retorn esperó de la penya del Buitre 2015-11-20-01 unified Photo ofAproximació i retorn esperó de la penya del Buitre 2015-11-20-01 unified

13 days 6 hours 28 minutes
December 14, 2015
December 2015

near Regués, Catalunya (España)

VIA: LA MOTO FA LA PERLA

Via: Esperó Nord i cresta Mola del Buitre (Mapa Piolet)
Primera ascensió: Recorregut obert hivern 2015 per Pere Nuez i David Borràs.
Dificultat: 6º A/e
Recorregut: 400 mts
Horari: 5-6 h (aproximació + escalada i retorn)
Material: 1 joc de tascons, 2 o 3 claus, anells i algun cordino.

Accés: Des del poble del Reguers, agafarem la carretera direcció Alfara de Carles i després d’un kilòmetre aproximadament agafarem un desviament a mà esquerra per a entrar a la Vall Cervera. Després de creuar el canal sec continuarem un kilòmetre més pel camí asfaltat fins arribar al sector de les vies d’escalada esportiva. Deixem el cotxe. Creuarem el barranc i ens enfilarem per una pista no practicable amb vehicle. Trobarem un encreuament i continuarem cap a l’esquerra. Tot seguit trobem un altre encreuament, el qual ara si, agafem el de la dreta. Continuem caminant fins al final de la pista. Aquí trobarem una fita on comença el sender d’aproximació fins la base de l’esperó.

Descripció: Bonica i llarga via semi equipada. Combina una primera part d’escalada més vertical fins arribar a la cresta on aquí si, progressarem a l’enssamble. Les reunions estan equipades amb spits i els punts més dificils trobarem alguna equipació. La resta queda a criteri de l’escalador. La progressió per la cresta és prou ràpida i fàcil. Al final de la cresta trobarem un ràpel que ens deixa just a la senda de retorn.

*El pas clau de la via, es troba just al començament del tercer llarg, el qual ens porta al cap d’amunt de la cresta.