← Part of Melen'de Rafting

Melen'de Rafting ( 2016 04 )

May 3, 2020
May 2020

near Dokuzdeğirmen, Düzce (Türkiye)

Bir hafta kadar önce yükseklere yağan kar Melen'deki su miktarını ve akış hızını arttırmış olmalıydı. En azından beklentimiz bu yöndeydi. Dokuzdeğirmen'deki tesise varana, hatta botlara binene kadar da sürdü bu umut , ta ki ilk rapidlere kadar :)

Açık ve güneşli bir hava vardı Dokuzdeğirmen'de, öyle ki kahvaltı tesisin kapalı bölümünde hazırlanmasına rağmen biz kendimizi dışarı atıp ahşap masalara kurulduk. Biraz sonra nehre inecek olmanın verdiği heyecanla çok uzun sürmedi bu kahvaltı.

Sırada neopren elbiseler ve ayakkabıları alıp giyinmek vardı. Peşine de can yeleği, kask ve küreği alıp kuşanmak. Küreğin kullanımından nehre düşen bir arkadaşımızı bota nasıl çekeceğimize dair tüm konuları kapsayan bir brifing aldık sonra. Yedişer kişilik ekiplere bölünüp rehberlerimiz eşliğinde botlara dağıldık. Kimimiz geçen seneden deneyimliydi, bir kısmımız da ilk defa yapmanın heyecanı içindeydi suya inerken.

Suya vurulan ilk kürekler, hey hop nidaları arasında yol almaya başladık nehirde. Su soğuktu ama botun içinde beraber olmak güzeldi. Botların birbirine yaklaştığı noktalarda kürekleri kullanıp diğer ekibi ıslatmak ise ayrıca keyifliydi.

Geçen seneki akışı, rapidleri bulamadık belki ama dostlarla heyecan veren keyifli bir gün daha yaşadık Melen'de. Gün ise henüz bitmemişti, sürprizler bizi bekliyordu...