← Part of Melen'de Rafting

Melen'de Rafting ( 2015 04 )

May 3, 2020
May 2020
1 comment

near Dokuzdeğirmen, Düzce (Türkiye)

Heyecanla beklediğimiz bir etkinlikti rafting. Hele ki aracımız Cumayeri'ni geçip Melen Çayı'na paralel yol almaya başladığı zaman nehri görmek için otobüsün sağ tarafına yığılmamız görülmeye değerdi...

Güzel bir kahvaltı yaptık. Rafting sırasında kullanacağımız elbise, lastik ayakkabı, kask, can yeleği ve kürekleri aldıktan sonra ise araçlarla botlara bineceğimiz noktaya transfer olduk. Biraz günün yoğunluğu birazda koordinasyonsuzluktan olsa gerek bizi nehre indirmeleri için beklememiz gerekti. Biz de bunu Cumayeri'nin merkezinde yer alan yaklaşık 600 yaşında ve Anıt Ağaç statüsündeki çınarın altında çaylarımızı yudumlayarak telafi etmeye çalıştık.

Her şey tamam olunca rehberlerimiz bizi gün hakkında bilgilendirdi. Küreği nasıl tutacağımız, ayaklarımızı botta nereye sıkıştırmamız gerektiği, nasıl oturacağımız, ne zaman kürek çekip ne zaman duracağımız, düşersek nasıl davranmamız gerektiğiyle ilgili bilgiler bunların arasındaydı.

Sonra... Sonra botlar nehre indi, ilk kürekler çekildi. Nehrin görece sakin akan ilk birkaç yüz metresi anlatılanları denemek için az da olsa fırsat sundu. Suyun hızı arttıkça rehberden gelen komutlar eşliğinde asıldık küreklere. İleriii ! Geri basss ! Stopppp ! Herkes botaaa ! Nehrin dilini konuştuğumuz sürece onunla uyum içindeydi botlarımız. Kuralları açıktı ve tartışılmazdı. Uyduğunuz sürece geçmenize izin veriyor, uymadığınızda alaşağı edebiliyordu.

Nehrin en coşkulu zamanında botların üzerinde olmak , suyun akışı ile mücadele etmek ve hatta rapidlere girdikçe o soğuk suyla ıslanmak son derece güzeldi. Rafting hizmeti aldığımız firmanın gün içindeki organizasyonsuzluğundan kaynaklanan eksiklik ve gecikmeler ise üzücüydü. Tüm bunlara rağmen heyecanlarını bizimle paylaşan , anlayış ve sevgilerini eksik etmeyen tüm arkadaşlarımıza bir kere daha yürek dolusu sevgiler...