(قله شاهکوه ( گاوکشان

January 4, 2020
January 2020

near Qāqū, Golestan (Iran)

قله شاهکوه بلندترین قله استان گلستان به ارتفاع تقریبی 3841 متر می باشد . یکی از مسیرهای دسترسی به این قله ازگرگان جاده توسکستان به سمت شاهرود بعد از روستای چهارباغ به سمت روستای شاهکوه سفلی میسر می باشد . در روستای شاهکوه سفلی خانه ای جهت اقامت اجاره شد و صبح بعد از بیدارباش و صرف صبحانه با یک دستگاه تویوتا لندکروز به پای کار رفتیم درساعت 6:07 استارت زدیم . مسیر با شیب ملایم شروع شد آسمانی صاف و بدون باد ما رو در صعودی بدون دغدغه یاری کرد . پس از گذشت زمانی نه چندان طولانی به جانپناهی کوچک رسیدیم که بودن مبل در جانپناه نظر مارو به خود جلب کرد پس از کم کردن لباس ادامه مسیر دادیم و کم کم شیب تندتر شد . در ابتدای شیب تند مسیر توقف کرده و پس از بستن کرامپون وارد شیبی تند و نفس گیر شدیم . پس از گذر از این شیب به سطحی هموار رسیدیم و پس از صرف قهوه و استراحتی مختصر به سمت قله ادامه دادیم شیب ملایم تا قله و مناظر زیبای قلل اطراف مسیر را کوتاه تر نمود . و در حدود ساعت 12:30 بر روی قله شاهکوه ایستادیم . در نهایت شاهکوه قله ای زیبا با شیب نسبتا تند میباشد که ارزش چندین بار صعود را نیز دارد .