barf anbar

near Bī Āqaj, Qom (Iran)

PictographSummit Altitude 0 ft

barf anbar pik

این قله که از بالای اون مناظر زیبایی دیده می شه خستگی آدم رو برطرف می کنه و اطراف این قله تا اواخر بهار هم برف داره و به همین جهت برف انبار نام گرفته.

cheshme

خوبی این رشته کوهها اینه که دارای چشمه های زیادی هست این هم چشمه ای هست که از قسمت های پایینی قله برف انبار می جوشه البته اکثر چشمه های این منطقه رو با قنات هم پوشش دادن تا آب ها رو هدایت و به باغ ها برسونن

dorahi

از این دوراهی مسیر قله برف انبار جدا می شه که مسیر برف انبار خاکی و مسیر وسف آسفالت هست

fordo

با اینکه اسم سایت هسته ای معروف فردو هست ولی من در این منطقه هیچ نشونی از این سایت ندیدم. این روستا با مردمانی مومن و مذهبی آب و هوای خنکی هم داره.

hard rod

راه رفت من از این قسمت بود که شیب تندی داشت

malro

در مسیر برگشت از مسیر مالرو برگشتم البته با این که فصل بهار بود مقدار زیادی برف در این منطقه وجود داشت که چون دو تا چ.ب با خودم برده بودم این برف های عمیق رو به آسونی رد کرد در برخی قسمت ها برف تا بالای ران هم می رسید

PictographMuseum Altitude 0 ft

masjed

در روستای فردو چندین مسجد و حسینیه وجود داره که از این نظر روستاهای این منطقه مثل فردو ، کرمجگان ، وشنوه و باقی روستاها نمونه اند.