ورودي دشت لار تا چشمه زيباي ديو آسياب

Photo ofورودي دشت لار تا چشمه زيباي ديو آسياب Photo ofورودي دشت لار تا چشمه زيباي ديو آسياب Photo ofورودي دشت لار تا چشمه زيباي ديو آسياب

2054
June 12, 2015
June 2015

near Lār, Māzandarān (Iran)

اولین بار دیدن عکسی از این چشمه مارا به بازدید آن ترغیب کرد.و بالاخره امسال (94)فرصتی شد تا در اواخر خرداد ماه به دیدار این جاذبه طبیعی خاص و دیدنی برویم.
در کف دره ای کم عمق و فراخ راه میرویم، رودی جاریست و گلهای بنفش استوخودوس در ترکیب با گلهای زرد بهاری زیبایی خاصی را رقم زده اند. جاده خاکی نه چندان همواری به طول بیست و پنج کیلومتر ما را از دروازه ورودی دشت لار به اینجا رسانده است. از رود عبور میکنیم،حالا دیگر رودخانه میان ما و جاده و اتومبیل فاصله انداخته است. ( به توصیه محیط بانان دشت لار ماشین را دورتر پارک کرده ایم تا هیچگونه آسیبی به محیط اطراف چشمه نرسد.)در سمت چپ ما صخره هایی نسبتا کوتاه قرار دارد که نقوش پیچ در پیچ سنگهایش جلب توجه میکند. طی مسیری کوتاه و کم شیب ما را به بالای این صخره ها می رساند. اینجا دیگر مسطح است وکمی جلوتر رنگی ابی فیروزه ای زیبایی چشمهایمان را به خود می خواند. اینجا چشمه گوگردی زیبا و منحصر یفرد دیو آسیاب است.
این جکوزی طبیعی بسیار زیبا حدود بیست متر قطر و در حدود دو متر عمق دارد. دو چشمه جوشان از کف آن کار تامین اب را بر عهده دارند. قلیان این چشمه بر سطح آب تلالوی فیروزه رنگ زیبایی دارد. آب چشمه سرد است و استفاده از این جکوزی را سخت میکند.
روبرویمان بالای کوه مجاور و پایین تر از ابرهای زیبای بهاری ، قله چشمگیر دماوند خود نمایی می کند، قله ای که هنوز مالامال برف است....

دروازه ورودی دشت لار

چشمه ديو آسياب

• Photo of hossein safaei
    hossein safaei Oct 24, 2015

It's a weird and fantastic fountain

• Photo of moo_hj
    moo_hj Mar 26, 2016

باید اضافه کرد که آبی آنقدر خوش رنگ که شما را به آبتنی وسوسه میکند . پس اگر از آب تنی در آب یخ لذت میبرید برای آن لباس شنایتان هم همراهتان باشد .