TRANSPIRINAICA 2021- Etapa 6-Caregue-Baqueira-Beret

Photo ofTRANSPIRINAICA 2021- Etapa 6-Caregue-Baqueira-Beret Photo ofTRANSPIRINAICA 2021- Etapa 6-Caregue-Baqueira-Beret Photo ofTRANSPIRINAICA 2021- Etapa 6-Caregue-Baqueira-Beret

July 5, 2021
July 2021

•   5 2 Reviews

near Caregné, Catalunya (España)

Después de la pernocta junto a la cabaña del pastor, continuamos subiendo la pista y pasamos por un refugio forestal abierto, que nos parecio un buen sitio para dormir, ya sea dentro o fuera de el con nuestro vehículo..
Las vistas són espectaculares y el tiempo acompaña con un dia despejado y soleado..
Continuando el recorrido llegamos al cuello y ya descendiendo por la otra vertiente empezamos a divisar las instalaciones de la estación de ski de Spot, después de un buen descenso, llegamos al asfalto pasamos por la población de Spot y seguimos bajando hasta el Pantano de la Torrassa, donde enlazamos con la carretera C-13 y la seguimos hasta Esterri d'Àneu , bordeamos el pueblo y nos dirigimos Alós de Sil..
Justo antes de llegar al pueblo pasaremos por Sant Joan d'Isil , una curiosa Iglesia con su cementerio a la vista..
Continuamos por la estrecha carretera hasta llegar al refugio del Fornet, donde dejamos el asfalto para continuar por esta espectacular pista forestal, la pista va ascendiendo junto al río, remontando el valle y nos deja unas vistas preciosas..ya entrados en Val d'Aran, continuamos con mucha tranquilidad disfrutando del lugar hasta llegar a Montgarri, un curioso conjunto de vivienda y construcción religiosa en estos momentos convertido en refugio.( buen sitio para pernoctar si no vamos con vehiculo vivienda)
Continuamos subiendo la pista hasta llegar al parking del Pla de Beret donde hacemos noche.

Recorrido por pistas fáciles, a tener en cuenta que la pista de Alós de Sil a Montgarri, no presenta dificultades pero es estrecha, no la recomendaría a vehiculos voluminosos..
...............

Després de la pernocta al costat de la cabana de pastor, continuem pujant la pista i passem per un refugi forestal obert, que ens va semblar un bon lloc per dormir, ja sigui dins o fora amb el nostre vehicle ..
Les vistes són espectaculars i el temps acompanya amb un dia clar i assolellat .. Continuant el recorregut arribem al coll i ja descendint per l'altre vessant, vam començar a veure les instal·lacions de l'estació d'esquí de Espot, després d'un bon descens, arribem a l'asfalt, passem per la població de Spot i seguim baixant fins al Pantà de la Torrassa on enllacem amb la carretera C-13 i la seguim fins a Esterri d'Àneu, voregem el poble i ens dirigim Alós de Sil .. Just abans d'arribar a el poble passarem per Sant Joan d'Isil, una curiosa Església amb el seu cementiri a la vista .. Continuem per l'estreta carretera fins arribar al refugi de Fornet ,on deixem l'asfalt per continuar per aquesta espectacular pista forestal, la pista va ascendint al costat de riu, remuntant la vall i ens deixa unes vistes preciosas..ya entrats a Val d'Aran , continuem amb molta tranquil·litat gaudint del lloc fins arribar a Montgarri, un curiós conjunt d'habitatge i construcció religiosa a hores d'ara convertit en refugi. (bon lloc per fer nit )
Continuem pujant la pista fins arribar a l'aparcament del Pla de Beret on fem nit. Recorregut per pistes fàcils, a tenir en compte que la pista d'Alós de Sil a Montgarri, no presenta dificultats però és estreta, no la recomanaria a vehicles voluminosos

Pernoctamos aquí

Cruce a Llessui

PictographWilderness hut Altitude 7,093 ft

Refugio forestal

Refugio abierto, limpio y en buen estado

Sant Joan d'Isil

Refugio de Montgarri

• Photo of Voltakamins
    Voltakamins Aug 4, 2021

Ruta muy chula, gracias por compartirla

Muy recomendable

• Photo of jmiquelsabadell
    jmiquelsabadell Aug 4, 2021

Hola , Gracias por la Valoración, és una de las etapas más bonitas de la Transpirenaica 4x4.

• Photo of Voltakamins
    Voltakamins Aug 4, 2021

Si, junto con la del Pic Negre.