T8 Schlochau

April 12, 2021

•   4.7 1 review

near Lędyczek, Województwo wielkopolskie (Polska)

W ósmą podróż zabieramy Was do Człuchowa aby odkryć to XII wieczne miasto.
Zaczynamy jednak jeszcze w Wielkopolsce, odwiedzając dwie mniejsze elektrownie wodne rozlokowane na Gwdzie - Żarki oraz Węgorzewo. Następnie leśnymi szutrami dotrzemy do Czarnego - miasta w którym ślady po obozach jenieckich z okresu I jak i II Wojny Światowej mieszają się z teraźniejszą obecnością polskiego garnizonu wojskowego. Po opuszczeniu Czarnego zatrzymamy się aby podziwiać Cerkiew Podwyższenia Krzyża Pańskiego w Międzyborzu oraz pozostałości pałacu w Gockowie datowane na XIX wiek. Stamtąd zatrzymując się przy malowniczych wiejskich kościółkach, dotarliśmy do samego Człuchowa. Tutaj nie można się nudzić, zamek krzyżacki ze swoją historią, czy mini ZOO Canpol to jedne z pozycji obowiązkowych.

Trasa o nieco wyższym stopniu trudności. Rekomendowane opony minimum AT, większy prześwit, przydatny reduktor.

Elektrownia wodna 'Żarki'

Altana - kładka Luizy

Leśny plac zabaw

• Piotr Antkowiak Oct 1, 2023

Mostly open forest roads. Gravel and sand. Quite easy for most of road. Used low gears once. There is a fallen tree crossing the path and looks like it is there for some time. Need to cross mid depth ditch to follow. Nice there are some marked POI. Thanks.