T4 Górnicy, indianie i inne bajki.

September 8, 2020

near Lipka, Województwo wielkopolskie (Polska)

Zapraszamy na wycieczkę w kierunku Tucholi i dalej na zamek Kwidzyn. Trasa z atrakcjami dla najmłodszych. Przed dotarciem do Tucholi odwiedzamy Miodową Wioskę - Mały Mędromierz gdzie poprzez zabawę otrzymamy solidną dawkę wiedzy o pszczelarstwie i jego historii. Następnie punktem obowiązkowym jest Wioska Górnicza, w której to oprócz spotkania z czarodziejem na najmłodszych czeka odkrywanie podziemnych sztolni. W pobliżu Tucholi ulokowano kameralne pole biwakowe nad samą Brdą, a w jego sąsiedztwie Muzeum Indian Północnoamerykańskich im. Sat - Okha, wraz z mini zoo, placem zabaw i restauracją. Kierując się z Tucholi w kierunku Kwidzyna po drodze zwiedzimy Ogród Dendrologiczny oraz wystawę budowli jakie znamy z ulubionych bajek i kreskówek. Trasa kończy się pod kwidzyńskim zamkiem w którym oprócz wystaw stałych znajdziemy również wystawy tematyczne opowiadające o kosmosie, faunie, florze i geologii lokalnych terenów.

Trasa w 50% prowadzi drogami asfaltowymi (różnej jakości), drugie 50% to leśne dukty oraz polne szutry. Trasa oparta o drogi udostępnione do ruchu których w tych okolicach nie brakuje. Trasa turystyczna dla lekkiej turystyki rodzinnej - przejezdna dla wyżej zawieszonych aut 4x4.

Pamiętajcie! Jedziecie na własną odpowiedzialność. Stan prawny dróg może zmienić się w każdej chwili, staraliśmy się trzymać dróg udostępnionych do ruchu i jechać z wyczuciem by nie łamać żadnych przepisów. Pamiętajcie również o odpowiednich prędkościach, tumany kurzu mnie są nikomu potrzebne.

Miodowa Wioska

Miejsce odpoczynku / nocleg

Górnicza Wioska

Plaża - dojazd 4x4

Muzeum Indian Północnoamerykańskich

Pole biwakowe - tanio + socjal

Park Dendrologiczny

Ogród z replikami budynków z bajek