T3 Szwajcaria Kiełpińska

August 30, 2020
August 2020

near Jastrowie, Województwo wielkopolskie (Polska)

Północna Krajna to przede wszystkim tereny zachęcające do turystyki pośród łona natury. Liczne lasy, pola oraz wzniesienia nadają uroku krajobrazowi Szwajcarii Kiełpińskiej. Trasa nastawiona na turystykę, malownicza i przejezdna dla większości wyżej zawieszonych pojazdów bez napędu 4x4.
Wycieczka rozpoczyna się przy wysadzonym moście kolejowym w okolicy Jastrowia. Następnie drogami szutrowymi prowadzi w stronę wsi Kamień w której znajdują pozostałości cmentarza ewangelickiego. Następnie przez Radawnicę kierujemy się w stronę wsi Kiełpin gdzie przywitają nas wzniesienia, strumyki oraz Góra Zamkowa - Scholkzberg z murowaną grotą na szczycie. Tutaj też można zrobić przerwę u stóp góry nadleśnictwo ulokowało wiatę i miejsce na ognisko. Droga powrotna prowadzi przez wieś Truda w której odkrywamy były niemiecki młyn wodny datowany na okres przed 1935r. Podążając dalej przez wieś Prusinowo drogami szutrowymi docieramy do Lędyczka gdzie jadąc wzdłuż biegu Gwdy docieramy nad brzeg Jeziora Grudniańskiego z kolejną infrastrukturą wybudowaną z myślą o turystach i wędkarzach. W tym miejscu do dyspozycji mamy wiaty, ławy oraz grill z zapasem drewna. Koniec trasy zlokalizowany jest nieopodal wsi Gruda gdzie w 1945r. trwały walki o zdobycie jedynego nieuszkodzonego mostu drogowego na tym odcinku Gwdy.

Pamiętajcie! Jedziecie na własną odpowiedzialność. Stan prawny dróg może zmienić się w każdej chwili, staraliśmy się trzymać dróg udostępnionych do ruchu i jechać z wyczuciem by nie łamać żadnych przepisów. Pamiętajcie również o odpowiednich prędkościach, tumany kurzu mnie są nikomu potrzebne.