Sadernes- Pincaro 'Clot Mosquera'- -'Coll D'alp' -St.Llorenç de la Muga

Photo ofSadernes- Pincaro 'Clot Mosquera'- -'Coll D'alp' -St.Llorenç de la Muga Photo ofSadernes- Pincaro 'Clot Mosquera'- -'Coll D'alp' -St.Llorenç de la Muga Photo ofSadernes- Pincaro 'Clot Mosquera'- -'Coll D'alp' -St.Llorenç de la Muga

7 hours one minute
December 28, 2016
December 2016

•   4.3 1 review

near Montagut, Catalunya (España)

Sadernes- Pincaro "Clot Mosquera"- -"Coll D'alp" -St.Llorenç de la Muga

MONTAGUT i OIX- EL PINCARÓ- LA MUGA
Iniciem la ruta d'hora, des de "Montegut i Oix" adoptant les precaucions, cap al "Pincaró" un matí fred fregant fins avançat el dia als 2°, la visió es va estendre per l'horitzó despertant molt interès, l'experiència m'ha convençut que mai passa el que tens previst en la seva totalitat, prova d'això és la fascinació impresa en la ment i un febril estat d'ànim que impulsa l'acció; Entre els diferents tipus d'arbres que voregen el camí, a través d'ells presència les muntanya rocosa banyades per la intensa claredat de les primeres hores de sol, els boscosos terraplens amb la cadena de muntanyes, però amb tranquil·litzadores senyals de civilització és una espècie d'agitació contenible Quina !maravilla¡ despuntant el dia està garantida una perspectiva plausible.
Estem en els "Empurius" 350 metre i altitud, lat. 42,296050 ° long. 2,593046 ° després de tot l'espectacle que acabem de presenciar, amb el "Pujol" el "Puig de Plansesserra" a la nostra esquerra segons la ruta establerta; bé, amb direcció a "Sant Feliu del Riu" Ermita que ens queda a la dreta ja a 550 metres d'altitud, fins al moment pista en bon estat de conservació albirant el "Martanyà de 1000 metres mentre ens dirigim a la Plana de" Ca n'Agustí "quan vam arribar a la mateixa trobem vaques i vedells de la zona en la meitat del camí, amb un paisatge envoltat de freixes i roures, el sol reflectit en el" Martanyà "i les ombres produïdes pel" coll d'Alp "que banyen tota la vall,la freda temperatura és penetrant i les vaques pasturant a l'entorn plenes d'esplendor, surant el en aire agradable aroma forestal; bé continuem amb pista conservada en bon estat entre el "Bac de ca n'Agustí" amb el "coll d'Espinavell" davant nostre fins on la vista ens arriba; més endavant un cop travessat el rierols de la Lota i abans d'arribar a "Font de les Agulles" entre "l'Espinavell i Mare de Déu de les Agulles" el que semblava impossible que succeís així va succeir, és una suma d'esdeveniments, diguem transhumància de la zona entre les valls, amb ramats de vaques i vedells acompanyats pels pastors masculins i femenins simpàtics, encantadors, amables i joves enmig d'un camí limitats per arbres a cada costat, -aquesta situació es podia haver evitat, però a causa de la meva falta d'experiència en la senyalització per mitjà de trossos de teixit de color blanc que limiten certs camins adjacents penjats de fines cordes-però l'elegant habilitat eficaç dels pastors per protegir el vehicle em va sorprendre, una suma d'esdeveniments et poden desestabilitzar però va resultar acceptable els agradables esdeveniments crec que a causa d'un exemplar extrem en aquesta categoria ¡gràcies¡.
Més endavant en comptes de passar pel coll d'Espinavell com havíem previst en la ruta inicial vam decidir agafar un camí que trobem al marge esquerre segons el direcció de la ruta, va resultar una aventura ple de vegetació poc flexible, -per sort el vehicle no pot parlar el nostre idioma- és difícil adequar les idees amb la conducta, quan et veus empès de manera abrupta, és una espècie d'agitació contenibl, amb un camí molt estret però d'una bellesa natural incomparable, amb el "Bassegoda" a la nostra esquerra una icona dels penya-segat, la veritat és l'emoció de cada tram de la ruta; bé tornem a recuperar la ruta establerta al "Coll de Riu amb direcció al" coll de Bassegoda "deixant a la dreta" Puig Escaleró "amb la serra Boixera a la nostra esquerra; en un tram de pista recta tornem a trobar-nos un altre esdeveniment en aquest cas ràpid com un llampec, -perdó per la falta de precisió en les definicions-, el senglar va saltar al camí uns metres davant del vehicle, una intensa sorpresa es produeix naturalment i penses que una ruta sense plaer és vulgar, però al moment salta un altre i un altre al llarg del tram recte, - vaig poder filmar només dos ho podeu veure en el video vinculat de YouTube d'aquesta ruta, tot un espectacle "alentit" -; envoltat de coníferes altes entre les Serres del Corsavell i el "Pla de la Teulia "passant pel" coll de Pincaró "," Bac de Mira "fins al Pincaró travessant el riu Muga amb tres pams d'aigua en aquest moment passant per" la Figa "el taquinell fins arribar front al Turo de" Les Mosqueres, "en aquest punt vam decidir donar la volta per dirigir-nos per la mateixa ruta fins a "Can Ferrer", deixant a la nostra esquerra el riu Muga i el "pas de la Molina" passant pel "Ginebre" fins a "Sant martí de Corsavell", una vall silenciós fins al " Coll d'Espinavell "on tornem fins a la Muga on donem per acabada la ruta gaudint els últims trams de la ruta en un Pirineu verge entre la" Serras de Corsavell "i la" Riera d'en Parada "

Organitzar rutes en un entorn forestal i aprofundir en la seva execució objectives amb la satisfacció d'anar coneixent el Pirineu en profunditat m'ha anat desapareixent la fidelitat conservadora de la ciutat reconeixent generosament la infatigable paciència reforçada per una enorme excepcionalitat que em produeix l'entorn forestal ...

MONTAGUT i oix- EL PINCARÓ- LA MUGA
Iniciamos la ruta temprano, desde “Montagut i Oix” adoptando las precauciones, hacia el “PINCARÓ” una mañana fría rozando hasta avanzado el día los 2°, la visión se extendió por el horizonte despertando mucho interés ,la experiencia me ha convencido que nunca pasa lo que tienes previsto en su totalidad, prueba de ello es la fascinación imprimida en la mente y un febril estado de ánimo que impulsa la acción; Entre los diferentes tipos de árboles que bordean el camino, a través de ellos presencia las montaña rocosa bañadas por la intensa claridad de las primeras horas de sol , los boscosos terraplenes con la cadena de montañas, pero con tranquilizadoras señales de civilización, es una especie de agitación contenible ¡Qué maravilla¡ despuntando el día está garantizada una perspectiva plausible.
Estamos en los “Empurius” 350 metro de altitud, lat. 42,296050° long. 2,593046° después de todo el espectáculo que acabamos de presenciar, con el “Pujol” el “Puig de Plansesserra” a nuestra izquierda según la ruta establecida ; bien , con dirección a” Sant Feliu del Riu “ Ermita que nos queda en la derecha ya a 550 metros de altitud, hasta el momento pista en buen estado de conservación divisando el”Martanyà de 1000 metros mientras nos dirigimos a la Plana de “Ca n’Agustí” cuando llegamos a la misma encontramos vacas i terneros de la zona en la mitad del camino, con un paisaje envuelto de fresnos y robles , el sol reflejado en el “Martanyà” y las sombras producidas por el “coll d’Alp” que bañan todo el valle, la fría temperatura es penetrante y las redes pastoreando en el entorno llenas de esplendor, flotando el en aire agradable aroma forestal; Bien continuamos con pista conservada en buen estado entre el ”Bac de ca n’Agustí” con el ”coll d’Espinavell” frente a nosotros hasta donde la vista nos alcanza ;mas adelante una vez atravesado el arroyos de la lota y antes de llegar a” Font de les Agulles” entre “l’Espinavell i Mare de Deu de les Agulles” lo que parecía imposible que sucediera así sucedió ,es una suma de acontecimientos ,digamos trashumancia de la zona entre los valles, con manadas de vacas y terneros acompañados por vaqueros masculinos y femeninos simpáticos, encantadores, amables y jóvenes en medio de un camino limitados por árboles en cada lado,-esta situación se podía haber evitado, pero debido a mi falta de experiencia en la señalización por medio de trozos de tejido de color blanco que limitan ciertos caminos adyacentes colgados de finas cuerdas -pero la elegante habilidad eficaz de los vaqueros para proteger el vehículo me sorprendió ,una suma de acontecimientos te pueden desestabilizar pero resultó aceptable los agradables acontecimientos creo que debido a un ejemplar extremo en esta categoría ¡gracias¡.
Más adelante en vez de pasar por el coll d’espinavell como habíamos previsto en la ruta inicial decidimos tomar un camino que encontramos en el margen izquierdo según el dirección de la ruta resultó una aventura plagado de vegetación poco flexible, -por suerte el vehículo no puede hablar nuestro idioma- es difícil adecuar las ideas con la conducta, cuando te ves empujado de forma abrupta, es una especie de agitación contenible, con un camino muy estrecho pero de una belleza natural incomparable, con el “Bassegoda” a nuestra izquierda un icono llamativo la verdad es la emoción de cada tramo de la ruta; bien volvemos a recuperar la ruta establecida en el “Coll de Riu con dirección al “coll de Bassegoda” dejando a la derecha “ Puig Escaleró ” con la serra Boixera a nuestra izquierda; en un tramo de pista recta volvemos a encontrarnos otro acontecimiento en este caso rápido como un relámpago ,-perdón por la falta de precisión en las definiciones-, el jabalí saltó al camino unos metros delante del vehículo, una intensa sorpresa se produce naturalmente y piensas que una ruta sin placer es vulgar , pero al momento salta otro y otro a lo largo del tramo recto ,- pude filmar solamente dos, lo podéis ver en el video vinculado de YouTube de esta ruta ,todo un espectáculo “ralentizado”- ;envuelto de coníferas altas entre las Serres del Corsavell y el” Plà de la Teulia” pasando por el “coll de pincaró”, “Bac de Mira” hasta el Pincaró atravesando el rio Muga con tres palmos de agua en este momento pasando por “la Figa” el taquinell hasta llegar frente al Turo de “Les Mosqueres”, en este punto decidimos dar la vuelta para dirigirnos por la misma ruta hasta “Can Ferrer”, dejando a nuestra izquierda el rio Muga y el “pas de la Molina”, pasando por el “Ginebre” hasta “Sant martí de Corsavell” un valle silencioso hasta el “Coll de Espinavell”, donde volvemos hasta la Muga, donde damos por terminada la ruta disfrutando los últimos tramos de la ruta en un Pirineo virgen entre la “Serras de Corsavell “y la” Riera d’en Parada”..
Organizar rutas en un entorno forestal y profundizar en su ejecución objetivas con la satisfacción de ir conociendo el Pirineo en profundidad, me ha ido desapareciendo la fidelidad conservadora de la ciudad, reconociéndome generosamente la infatigable paciencia para conseguirlo, reforzada por una enorme excepcionalidad que me produce el entorno forestal…
-----------------------------
MONTAGUT i oix- EL PINCARÓ- LA MUGA
We started the route early, from "Montagut i Oix" taking precautions, towards the "PINCARÓ" a cold morning brushing until advanced the day the 2 °, the vision extended by the horizon arousing much interest, the experience convinced me that never Happens what you have planned in full, proof of it is the fascination imprinted on the mind and a feverish state of mind that drives the action; Among the different types of trees that border the road, through them the rocky mountains bathed by the intense clarity of the early hours of sun, the wooded embankments with the mountain chain, but with reassuring signs of civilization, is a species Of contentment agitation! What a wonder, when the day comes, a plausible perspective is guaranteed.
We are in the "Empurius" 350 meter altitude, lat. 42.296050 ° long. 2.593046 ° after all the show we have just witnessed, with the "Pujol" the "Puig de Plansesserra" to our left according to the established route; Well, with direction to "Sant Feliu del Riu" Ermita that we are in the right already to 550 meters of altitude, until the moment track in good state of conservation sighting the "Martanyà of 1000 meters while we go to the Flat of" Ca N'Agustí "when we arrived at the same place we found cows and calves of the area in the middle of the road, with a landscape wrapped in ash and oak, the sun reflected in the" Martanyà "and the shadows produced by the" coll d'Alp "That bath the whole valley, the cold temperature is penetrating and the nets grazing in the surroundings full of splendor, floating in the air pleasant forest aroma; Well we continue with track preserved in good condition between the "Bac de ca n'Agustí" with the "coll d'Espinavell" in front of us as far as the sight reaches us, later after crossing the streams of the lot and before arriving To "Font de les Agulles" between "l'Espinavell i Mare de Deu de les Agulles" what seemed impossible to happen thus happened, is a sum of events, say transhumance of the area between the valleys, with herds of cows and calves Accompanied by friendly, charming, kind, and young male and female cowboys in the middle of a path bordered by trees on each side, -this situation could have been avoided, but due to my lack of experience in signage by means of pieces of White color that limit certain adjacent roads hanging from fine ropes - but the elegant ability of the cowboys to protect the vehicle surprised me, a sum of events can destabilize but it was acceptable the pleasant events I think due to an extreme example in this category Thank you.
Later, instead of going through the coll d'espinavell as we had foreseen in the initial route we decided to take a road that we found in the left margin according to the direction of the route was an adventure plagued with vegetation not flexible, - luckily the vehicle did not Can speak our language - it is difficult to adapt ideas with behavior, when you are abruptly pushed, is a kind of restraint, with a very narrow road but unparalleled natural beauty, with the "Bassegoda" on our left a Flashy icon the truth is the emotion of each stretch of the route; Well we return to recover the route established in the "Coll de Riu" in the direction of "coll de Bassegoda" leaving "Puig Escaleró" on the right with the Boixera mountain on our left; In a stretch of straight track we find another event in this case fast as a lightning, -forgiven by the lack of precision in the definitions-, the wild boar jumped the road a few meters in front of the vehicle, an intense surprise occurs naturally and you think That a route without pleasure is vulgar, but at the moment jumps another and another along the straight stretch, - I could only film two, you can see it in the YouTube linked video of this route, a whole show "slowed down" - wrapped Of high conifers between the Serres del Corsavell and the "Plà de la Teulia" passing by "coll de pincaró", "Bac de Mira" to the Pincaró crossing the river Muga with three spans of water at this time passing "la Figa "The taquinell until arriving in front of the Turo of" Les Mosqueres ", at this point we decided to turn around to head for the same route until" Can Ferrer ", leaving to our left the river Muga and the" pas de la Molina ", passing By the "Ginebre" to "Sant martí de Corsavell" a silent valley until the "Coll de Espinavell", where we return until the Muga, where we end the route enjoying the last sections of the route in a virgin Pyrenees between the "Serras Of Corsavell "and the" Riera d'en Parada "..
To organize routes in a forest environment and to deepen in its objective execution with the satisfaction of knowing the Pyrenees in depth, I have been gone

• Photo of esetiburon
    esetiburon Feb 5, 2018

Despues de dejar un camino solo autorizado para vecinos, al seguir el track y coger una bajada, esta hace que salgamos a dicho camino, es un tramo pequeño, pero se ve claramente al salir la señal de marras. Estuvimos parados, almorzando alli, y hay una vista muy bonita, nadie nos vino a decir nada, pero aviso a navegantes, que cada uno lo considere.
    Por lo demas, muchas gracias por compartir, ruta muy bonita, paisajisticamente hablando, no se si es apta para SUV.

• Photo of Roads Country Forest Overland
    Roads Country Forest Overland Feb 6, 2018

falta precisión del lugar donde te refieres lo puedes precisar mediantes coordenadas del lugar porque sin identificación "solo son palabras de generan inseguridad....
    muchas gracias por tu observación

• Photo of esetiburon
    esetiburon Feb 7, 2018

En el minuto 1:56 se coge una bajada que acabaría en las coordenadas N42 17.983 E2 36.402, en la plana de riu, al salir, deje a mis espaldas una señal de vecinos/solo autorizados, son unos 200 m, igual había opción y no la vi.
    Solo indico lo que vi para informar a todo el mundo, no es una critica, al contrario, la ruta me gusto mucho, y te agradezco que la compartas.