Photo ofRuta Megalítica 4x4 Granollers - La Roca del Vallès - Argentona - Dosrius - El Corredor - Vallgorguina (Vallès Oriental) Photo ofRuta Megalítica 4x4 Granollers - La Roca del Vallès - Argentona - Dosrius - El Corredor - Vallgorguina (Vallès Oriental) Photo ofRuta Megalítica 4x4 Granollers - La Roca del Vallès - Argentona - Dosrius - El Corredor - Vallgorguina (Vallès Oriental)

July 13, 2020
July 2020

•   4.8 5 Reviews

near Granollers, Catalunya (España)

[CAT] + [ES]

>> Català:

**Ruta feta de nou al gener de 2024. Hem trobat algunes novetats en el camí que trobareu comentades en els waypoints corresponents.

Una nova proposta de ruta en 4x4 per a descobrir nous racons i camins amb una amplia i interessant oferta de coses que veure i que gaudir baixant del cotxe i caminant només una mica.

Tot i que és una ruta 4x4 que discorre per camins i pistes molt variades (amb algun tram asfaltat de connexió), l'he nomenat "megalítica" per la diversitat d'elements prehistòrics que trobarem al llarg del camí.

La dificultat del traçat en sec va de fàcil a moderat i en mullat de moderat a difícil en algun tram molt concret (assenyalat en la ruta).
No recomanada per a vehicles SUV 4x2.

Gaudir conduint i gaudir caminant seria en síntesis el propòsit d'aquest nou repte.
Gaudir conduint per la diversitat de camins i els constants desnivells de pujades i baixades que hi sortejarem. Bons paisatges, trialereres opcionals, una llarga riera que creuarem pel mateix llit...
Gaudir caminant pels bonics i frondosos boscos on trobarem una bona mostra d'art megalític i natural, fonts, un àrea d'esplai i el gran espai del Santuari del Corredor a més d'excursions opcionals que trobareu identificades en els punts assenyalats en el track i fotos de la ruta.

Veureu que arribant a la Riera d'Argentona hi ha tres intents de continuar la ruta per l'esquerra però m'he trobat amb els camins tallats o intransitables.
Ignoreu-les i continueu per la dreta un cop creuada la riera i el túnel sota l'autovia.

Si voleu fer totes les propostes de rutes a peu i a més fer parada en l'àrea d'esplai i en el Santuari del Corredor, segurament necessitareu tot el dia.
Algunes de les opcions i recomanacions de rutes a peu les teniu en el track, d'altres no, però les trobareu en els panells informatius en el mateix camí.

A més de l'Àrea d'esplai del Corredor, trobareu més propostes de masies i llocs interessants on dinar, berenar o prendre alguna cosa, totes en el mateix camí.

La ruta finalitza en Vallgorguina, una petita i molt tranquil.la població a cavall de Sant Celoni i Arenys de Munt.
Podeu triar el camí de retorn cap a un lloc o l'altre en funció de la vostra residència però teniu en compte que l'accés a l'AP-7 en Sant Celoni és el camí més curt.

En els waypoints i peu de les fotos trobareu més informació d'interés. Consulteu-la!

Espero us agradi aquesta proposta, ideal per una sortida familiar o amb amics. Si la feu ens agradarà que ens deixeu les vostres impressions de la ruta i de tot allò que heu vist. Moltes gràcies :-)

Ruta feta amb un Land Rover Discovery Td5 amb rigorós respecte pel medi natural, circulant a baixa velocitat i sense sortir de pistes i camins.

Salut i rutes en 4x4!

>> Castellano:

**Ruta hecha de nuevo en enero de 2024. Hemos encontrado algunas novedades en el camino que encontraréis comentadas en los waypoints correspondientes.

Una nueva propuesta de ruta en 4x4 para descubrir nuevos rincones y caminos con una amplia e interesante oferta de cosas que ver y que disfrutar bajando del coche y caminando un poco.

A pesar de que es una ruta 4x4 que discurre por caminos y pistas muy variadas (con algún tramo asfaltado de conexión), la he nombrado "megalítica" por la diversidad de elementos prehistóricos que encontraremos a lo largo del camino.

La dificultad del trazado en seco va de fácil a moderada y en mojado de moderada a difícil en algún tramo muy concreto (señalado en la ruta).
No indicada para vehículos SUV 4x2.

Disfrutar conduciendo y disfrutar andando sería en síntesis el propósito de este nuevo reto.
Disfrutar conduciendo por la diversidad de caminos y los constantes desniveles de subidas y bajadas que sortearemos. Buenos paisajes, alguna trialerera opcional, una larga riera que cruzaremos por el mismo lecho...
Disfrutar andando por los bonitos y frondosos bosques donde encontraremos una buena muestra de arte megalítico y natural, fuentes, un área de esparcimiento y el gran espacio del Santuari del Corredor además de excursiones opcionales que encontraréis identificadas en los puntos señalados en el track y fotos de la ruta.

Veréis que llegando a la Riera de Argentona hay tres intentos de continuar la ruta por la izquierda pero me he encontrado con caminos cortados o intransitables.
Ignoradlas y continuad por la derecha una vez cruzada la riera y el túnel bajo la autovía.

Si queréis hacer todas las propuestas de rutas a pie y además hacer parada en el área de esparcimiento y en el Santuari del Corredor, seguramente necesitaréis todo el día.
Algunas de las opciones y recomendaciones de rutas a pie las tenéis en el track, otras no, pero las encontraréis en los paneles informativos en el mismo camino.

Además del Área de esparcimiento del Corredor, encontraréis más propuestas de masías y lugares interesantes donde comer, merendar o tomar alguna cosa, todas en el mismo camino.

La ruta finaliza en Vallgorguina, una pequeña y muy tranquila población a caballo de Sant Celoni y Arenys de Munt.
Podéis elegir el camino de retorno hacia un lugar o el otro en función de vuestra residencia pero tened en cuenta que el acceso a la AP-7 en Sant Celoni es el camino más corto.

En los waypoints y pie de las fotos encontraréis más información de interés. Consultadla!

Espero os guste esta propuesta, ideal para una salida familiar o con amigos. Si la hacéis nos gustará que nos dejéis vuestras impresiones de la ruta y de todo aquello que habéis visto. Muchas gracias :-)

Ruta hecha con un Land Rover Discovery Td5 con riguroso respeto por el medio natural, circulando a baja velocidad y sin salir de pistas y caminos.

Salud y rutas en 4x4!

PictographCar park Altitude 537 ft
Photo ofInici ruta. Benzinera REPSOL carretera Granollers - La Roca (163 m) Photo ofInici ruta. Benzinera REPSOL carretera Granollers - La Roca (163 m) Photo ofInici ruta. Benzinera REPSOL carretera Granollers - La Roca (163 m)

Inici ruta. Benzinera REPSOL carretera Granollers - La Roca (163 m)

PictographIntersection Altitude 438 ft

Continuem per la dreta (146 m)

Deixem el Carrer de Josep Anselm Clavé i entrem en el sector nomenat la Rocatomba de la Roca del Vallès

PictographIntersection Altitude 517 ft

Girem a l'esquerra (181 m)

Dolmen de Can Planes (215 m)

Photo ofSector Megalític de Can Planes (264 m) Photo ofSector Megalític de Can Planes (264 m) Photo ofSector Megalític de Can Planes (264 m)

Sector Megalític de Can Planes (264 m)

Recomano deixar el cotxe i fer una curta excursió a la Pedra Foradada de Can Planes i la Roca de l'Escorpí (recorreguts no inclossos en el track però trobareu indicacions de com arribar-hi)

PictographFountain Altitude 881 ft

Font de la Mansa (295 m)

Aquesta font es troba molt a prop del camí

PictographIntersection Altitude 956 ft

Photo ofBosc de Ca l'Argent, per l'esquerra (328 m) Photo ofBosc de Ca l'Argent, per l'esquerra (328 m) Photo ofBosc de Ca l'Argent, per l'esquerra (328 m)

Bosc de Ca l'Argent, per l'esquerra (328 m)

Creuarem la carretera BV-5106 (La Roca - Argentona), i continuem recte. Actualització gener 2024. Hem tornat a fer la ruta i hem trobat una cadena en aquest lloc. Afortunadament han "habilitat" un pas alternatiu just per la dreta d'aquesta cadena i podem continuar la ruta.

PictographMonument Altitude 1,246 ft

Sant Bartomeu de Cabanyes (395 m)

Estem en el Camí de Vilassar de Dalt a Sant Bartomeu. A una distància de 1 Km. aprox. en el Pla de les Ginestres es troben el Dolmen de Céllecs, la Pedra de les Orenetes, la Pedra de les Creus i la Pedra del Rei o del Molí. Ho trobareu seguint a peu la sendera SL-C136 des de Sant Bartomeu de Cabanyes direcció la Roca del Vallès. Si ens desviem una mica a l'oest trobarem els Dolmens de Can Gol I i II i la Roca Foradada de Can Gol.

Continuem pel Camí de Vilassar de Dalt a Sant Bartomeu. En el Km. 10,7 de la ruta trobareu a la dreta i al costat del camí el Menhir de Cal Camat (la masia de Cal Camat Vell ens queda una mica més endavant a l'esquerra, abans de la cruïlla)

Vistes a Cabrera de Mar (415 m)

Mataró vist des de la Carretera del Mal Pas (362 m)

PictographRisk Altitude 903 ft
Photo ofPel camí de l'esquerra. Compte! (275 m) Photo ofPel camí de l'esquerra. Compte! (275 m) Photo ofPel camí de l'esquerra. Compte! (275 m)

Pel camí de l'esquerra. Compte! (275 m)

Camí estret amb força desnivell i revolts molt tancats. Amb terreny moll pot ser molt relliscós i fins i tot perillosa aquesta baixada de fort desnivell.

PictographRiver Altitude 404 ft

Riera de Clarà (121 m)

Continuarem 1,2 Km. pel llit d'aquesta estreta riera de sorra, habitualment seca

PictographRisk Altitude 338 ft
Photo ofCompte! Esglaó de formigó al costat de l'hípica (108 m) Photo ofCompte! Esglaó de formigó al costat de l'hípica (108 m) Photo ofCompte! Esglaó de formigó al costat de l'hípica (108 m)

Compte! Esglaó de formigó al costat de l'hípica (108 m)

[Cat] Gener 2024. En aquesta ocasió hem vist que han posat una capa de sorra per a salvar aquest fatídic esglaó de formigó. Ara es pot superar amb més facilitat... fins que torni a ploure i desaparegui de nou. [Es] Enero 2024. En esta ocasión hemos visto que han puesto una capa de arena para salvar este fatídico peldaño de hormigón. Ahora se puede superar con más facilidad... hasta que vuelva a llover y desaparezca de nuevo.

PictographIntersection Altitude 295 ft

Creuarem la carretera C-1415c (92 m)

> Important! Després de creuar la carretera i entrar en el polígon hem de creuar la Riera d'Argentona per un pas cimentat i tot seguit el túnel de l'Autovia C-60. Un cop creuat el túnel, continueu el track per la dreta. > Importante! Después de cruzar la carretera y entrar en el polígono tenemos que cruzar la Riera de Argentona por un paso cementado y seguidamente el túnel de la Autovía C-60. Después de cruzar el túnel, continuad el track por la derecha.

PictographDead-end street Altitude 295 ft

Ometeu aquest camí!

> Important! Després de creuar la carretera i entrar en el polígon: - Ometeu el track de la ruta que gira a l'esquerra paral·lel a la Riera d'Argentona. - Hem de creuar la Riera d'Argentona per un pas cimentat i el túnel de l'Autovia C-60. - Després del túnel, continueu el track per la dreta i ometeu el camí de l'esquerra, els camins estan tallats!!! > Importante! Después de cruzar la carretera y entrar en el polígono: - Omitíd el track de la ruta que gira a la izquierda paralelo a la Riera de Argentona. - Tenemos que cruzar la Riera de Argentona por un paso cementado y el túnel de la Autovía C-60. - Después del túnel, continuad el track por la derecha y omitid el camino de la izquierda, los caminos están cortados!!!

PictographDead-end street Altitude 390 ft

PictographDead-end street Altitude 454 ft

PictographIntersection Altitude 217 ft

PictographIntersection Altitude 444 ft

PictographRisk Altitude 872 ft
Photo ofContinuem per l'esquerra. Compte! (268 m) Photo ofContinuem per l'esquerra. Compte! (268 m) Photo ofContinuem per l'esquerra. Compte! (268 m)

Continuem per l'esquerra. Compte! (268 m)

> Important! Una mica més endavant entrarem en un camí quasi inexistent i molt estret pel Torrent de Manyans i enllaçarem amb una pista força trencada i costeruda de revolts tancats. Gener 2024, han recondicionat una mica aquest tram dificultós i ara és una mica més ample. > Importante! Algo más adelante entraremos en un camino casi inexistente y muy estrecho por el Torrent de Manyans y enlazaremos con una pista bastante rota y empinada de curvas cerradas. Enero 2024, han reacondicionado un poco este tramo dificultoso y ahora es algo más ancho.

PictographPhoto Altitude 867 ft

El Bosc de les Escultures (270 m)

L'obra artística és una mica més ampla de la mostra recollida en les fotos. Val la pena fer una passejada per aquest bosc des de Dosrius que queda molt a prop

PictographPhoto Altitude 437 ft

A uns 200 m. a la dreta d'aquest punt i pel Camí de Can Martorell es troben el Menhir i la Cova Sepulcral de la costa de Can Martorell

Coll de Can Bordoi , girem a la dreta (315 m)

Per l'esquerra, Carretera del Corredor (398 m)

PictographMonument Altitude 1,377 ft
Photo ofCan Guinard i Sant Andreu del Far (431 m) Photo ofCan Guinard i Sant Andreu del Far (431 m) Photo ofCan Guinard i Sant Andreu del Far (431 m)

Can Guinard i Sant Andreu del Far (431 m)

Restaurant i Església respectivament

Pàrquing de Can Bosc (457 m)

Punt de sortida d'excursions a peu

PictographPicnic Altitude 1,725 ft

Àrea d'esplai del Corredor (637 m)

Un espai molt ben cuidat i net per a passar un dia de relax i barbacoa amb tots els serveis

Photo ofAparcament del Santuari del Corredor (630 m) Photo ofAparcament del Santuari del Corredor (630 m) Photo ofAparcament del Santuari del Corredor (630 m)

Aparcament del Santuari del Corredor (630 m)

PictographMonument Altitude 2,025 ft

Santuari del Corredor (633 m)

Photo ofCim del Corredor i torre de vigilància (664 m) Photo ofCim del Corredor i torre de vigilància (664 m) Photo ofCim del Corredor i torre de vigilància (664 m)

Cim del Corredor i torre de vigilància (664 m)

El Trull (498 m)

PictographProvisioning Altitude 1,058 ft

Restaurant i Ermita respectivament

PictographCar park Altitude 934 ft
Photo ofPla d'en Duran, aparcament visita dolmen (285 m) Photo ofPla d'en Duran, aparcament visita dolmen (285 m) Photo ofPla d'en Duran, aparcament visita dolmen (285 m)

Pla d'en Duran, aparcament visita dolmen (285 m)

Dolmen de Pedra Gentil (315 m)

PictographBridge Altitude 658 ft

Pont de Can Pradell (196 m)

Pont sobre la Riera de Vallgorguina

PictographCar park Altitude 709 ft

Final ruta. Vallgorguina (217 m)

• Photo of mitsucanter
    mitsucanter Oct 2, 2020

Esta molt be, entretinguda, algun tram un pel trencat pro si vas em calma i el trasas be no problem.
    Le fet em un asx, encara que no le pogut acabar per falta de temps.

Joan Rover Oct 2, 2020

Moltes gràcies mitsucanter per escollir la ruta, també pels teus comentaris i la valoració. Celebro que t'hagi entretingut, és una ruta molt variada i amb unes quantes coses per a veure. El teu cotxe és bastant alt, ideal per aquesta ruta. Ignoro on l'has acabat, però t'animo a fer la resta fins Vallgorguina, t'agradarà :-)
    Salutacions,

• Photo of mitsucanter
    mitsucanter Oct 4, 2020

Le acabat argentona, al arriba a la riera de clara, en lloc de baixa cap a la ctra. He nat cap can ribosa. Per falta de temps, un altre dia intentare acabar la teva ruta avere si puc, per que un Td5 no te res a veure em el meu.
    Gracies , per explicar tan be les rutes i les fotos ajuden molt tb, ets un crack em molt bona maquina

• Photo of TerraTroll
    TerraTroll Jan 7, 2021

Hola, muy buena ruta para hacer entre semana (la hicimos el domingo y había tramos muy pero muy concurridos).
    La ruta es de nivel fácil salvo un par de puntos muy concretos que se podrían calificar de moderados (la bajada empedrada y el tramo por la riera donde se ha hecho un escalón).
    Muy buenas las vistas de mataró desde la serralada.
    Como en todas tus rutas pasamos un buen día en la montaña.

Joan Rover Jan 8, 2021

Hola TerraTroll! Por tus comentarios, celebro que os haya gustado y disfrutado. Muchas gracias por escogerla y por tu contribución y valoración de la ruta. Seguimos con esta pasión de descubrir nuevas rutas y nuevos caminos!
    Saludos,

• Photo of nefta_amo
    nefta_amo Dec 7, 2021

Joan muy guapa la ruta, también muy sencilla pero ya iba con la idea de dar un paseo con familia y amigos. El merendero nos ha venido genial para hacer la parada del medio día y comer. En nuestro caso nos hemos llevado un campingaz y nos hemos hecho carne en el mismo merendero. Gracias por colgar el tramo, lo hemos pasado genial.
    Un saludo!!

Joan Rover Dec 7, 2021

Gracias a vosotros por escoger la ruta y me alegra saber que os ha gustado y pasado genial. Si, lo del merendero es una buena opción para hacer una pausa y comer.
    Salud y 4x4!

• Photo of valen9
    valen9 Jan 25, 2022

Hola. Aquesta ruta es molt maca per els punts d'interès marcats i per la possibilitat d'estirar les cames. Comentar que la baixada trencada amb pedra lliscant el principi de la ruta està arreglada i no te cap dificultat. A Dosrius ens em trobat tancat el camí i em buscat carrers que portessin a la sortida del poble , també sense ninguna dificultat.

Joan Rover Jan 25, 2022

Moltes gràcies valen9 per informar-nos i compartir les teves impressions de la ruta. Gràcies també per la valoració.
    Aquesta accelerada obsessió d'arreglar totes les pistes i camins, quan han estat per molts anys deixades a la seva sort, ha tret molt de l'encant off road que tenien abans. La contrapartida és que han guanyat en seguretat per als que les transiten. Tot no es pot tenir.
    Salut i 4x4!

• Photo of Joan Fornells
    Joan Fornells Feb 20, 2022

Com sempre, molt bona ruta Joan!!

Les teves explicacions de les rutes son 100%

Joan Rover Feb 20, 2022

Moltes gràcies Joan pel teu apreciat comentari, valoració de la ruta i també per escollir-la, celebro que us hagi agradat.
    Ens veiem molt aviat.
    Salut i 4x4!

• Photo of well31
    well31 Aug 20, 2022

Merci pour ce magnifique tracé 👏👏👏👍
    Effectuer fin août 2022

Joan Rover Aug 21, 2022

Merci à vous well31 d'avoir choisi l'itinéraire et je suis content qu'il vous ait plu. Dans mon espace Wikiloc, vous trouverez de nombreuses autres propositions qui seront sûrement à votre goût. Si vous avez besoin d'informations, n'hésitez pas à la contacter (joanrover4x4@gmail.com).
    Santé et 4x4 !

• Photo of acamenforte
    acamenforte Dec 28, 2023

Ruta entretinguda, ideal per fer amb nens

Joan Rover Dec 28, 2023

Moltes gràcies acamenforte per escollir la ruta i compartir-nos la vostra experiència. Gràcies també per la valoració i celebro que us hagi agradat.