212 RUBIES

October 28, 2022
October 2022

near Isona, Catalunya (España)

Recorregut que ens portarà a conèixer una part de la comarca del Pallars Jussà i la Noguera. El Montsec de Rúbies es una de les tres parts en que esta dividit la serralada del Montsec. Es frontera natural de la plana de Lleida amb el Pirineu i molt espectacular per les seves pareds verticals, per la banda de ponent acaba en el Congost de Terradets amb el riu Noguera Pallaresa partint d´una banda el Montsec de Rúbies i d´altre costat el Montsec d´Ares, aquet per acabar amb el impresionant congost de Mont-rebei.
El nostre recorregut el començent a Isona, per anar recorreguen per entremig de conrreus la Conca Della, passem per petits nuclis hábitats i fem esment a Covet amb la seva magnifica esglesia de Stª Mª de Covet, seguim per Gramanet,Merea i tot seguit arrivar al Barranc de la Coma Gran, la seva estreta carretera baixa per entremig de grandioses pareds hon sobresurt la pared de la Roca dels Arcs, d´aquí guanyem alçada, la serra del Montsec de Rúbies per la vessant sud on anen per la base de la seva pared rocosa fins arrivar al poble abandonat de Rúbies, aquí es presenta una vista aérea del Congost de Terradets i el Montsec d´Ares. Tornem uns kms enrera per anar baixant per el Cinglo de la Cabroa que deixa bocabadats amb les seves baumes per sobre el nostra camí; anirem baixant fins arribar a Vilanova de Meià i d´aquí tornarem a pujar per el Barranc de la Coma Gran que amb un gir a l´esquerra per una pista que s´enfila al llarg de 10 kms fins arribar al pas de la Portella Blanca que uneix la Noguera amb el Pallars Jussa, estem al cim del Montsec de Rúbies, la vista es impressionant i al nostres peus el lloc de on hem vingut. Anem baixant per la mateixa pista per un tros més endabant agafar a l´esquerra la pista que ara passa per els peus de la serralada fins arribar al pantá de Terradets on acabarem el nostre recorregut.
Recorregut curtet per pasar un día mol entretingut amb uns paratges de postal.