Noszvaj - Sziklaforrás

May 4, 2024
May 2024

near Noszvaj, Heves vármegye (Magyarország)

Noszvaj - Sziklaforrás

• Photo of Szklenár Bálint
    Szklenár Bálint May 6, 2024

Sziasztok!
    A terv egy útvonal volt a Bükkön keresztül Eger környékéről Miskolcra, földúton.
    Noszvaj-ról indultunk, azonban szűknek és inkább túrista útvonalnak tűnt, így visszafordultunk és Bükkzsércről mentünk. Bükkzsércről szép széles, nagy úton mentünk a 20,5. km-ig.
    FIGYELEM! Bükkzsércről kifelé, amikor az aszfaltról lekanyarodtam, egy hajtűkanyar után (14. km) volt egy sorompó, ami most épp nyitva volt.
    A 20,5. km után is egész széles út volt és viszonylag egyszrerű. A 26. km-nél fakitermelés miatt odáig széles, járt volt a nyom, mélyebb teherautó nyomokkal; de onnantól lefelé sok gallyat hagytak az úton és eléggé fel is volt gazosodva a nyom a Hór-völgybe.
    Hollóstetőről aszfalton jöttünk le, mert már mindenki elfáradt. Most ez is belekerült a felvett nyomba.

Azért javasoltam nehezebbre, mert az elején elég szűk és teknikás, ahol ugye kavarogtunk Noszvaj mellett. Sárban nekem felejtős, esetleg enyhe sárban lehet, hogy el tudnék menni. (Jeep WG Quadra Drive)
    Továbbá a 26. km-nél ki kellett tisztítani eléggé az utat a sok gally és rönk miatt. Innen meredekebb is volt lefelé és a nagy aljnövényzet is nehezíti a kövek észrevételét.
    Plusz más utat nem tudok még ezen a részen, a Miskolc felőli oldalt viszont ismerem.

Vigyázzunk egymás értékeire! Igyekszem mindig tisztelettudóan terepezni, most sem volt ez másképp. Menjetek óvatosan, mert sárban eléggé extrém is lehet, bár eddig az a tapasztalat, hogy a Bükk inkább sziklásabb, mint sáros, ellenben pl a dombsági földekkel, ahol el lehet süllyedni, vagy eléggé csúszós az agyagos talaj.