Namíbia- Botswana estiu 2019

2,936 mi
September 1, 2019
September 2019

near Suider Hof, Khomas (Republic of Namibia)

Ruta de les vacances a Namíbia i Botswana, estiu 2019. Hem fet aquest viatge llogant un 4x4, un Toyota Hilux amb dos tendes de sostre i lequipament de camping necessari per 4 persones.
La ruta és en general fàcil i apta per a SUV- en realitat tan sols en la Reserva de Moremi (que és el bucle que hi ha al delta de l'Okavango) i en els últims quilómetres de la pista del Parc Nacional de Namib-Naukluft, és necessàri el 4x4.
Però de totes maneres si hem de llogar un vehicle equipat per càmping i amb tot el necessari per ser autònoms, la única possibilitat és el lloguer d'un 4x4.
L'inici, des de Windhoek fins a Maun és tot asfalt, també el final de Maltahohe fins a Windhoek. En la resta de quilómetres s'alterna l'asfalt i les carreteres de grava (gravel road) i tot i que normalment estan en bon estat hi ha molts trams en que el "toule ondule" es fa interminable.

• Photo of Roads Country Forest Overland
    Roads Country Forest Overland Sep 3, 2019

Felicitat Xinoxano pel teu viatge espero veure més fotos dels paisatges si algun dia fas una cosa semblant m'avises i anirem amb els nostres 4x4 ..en hora bona ....

• Photo of albertdefender
    albertdefender Nov 6, 2019

Hola XINOXANO, ostresss quina passada de viatge enhorabona nois, fantàstic video m'ha encantat.

• Photo of JORDI GASSET (xinoxano)
    JORDI GASSET (xinoxano) Nov 7, 2019

Gràcies als dos pels comentaris

• Photo of Joan Fornells
    Joan Fornells Feb 25, 2022

L'Agost del 21 vaig estar 22 dies fent una ruta molt similar a la teva amb algunes variants i un 1000 km mes i tambe veure les Victoria Falls. Les millors etapes x mi a Botswana travessant el Kalahari central de sur a nord i una etapa (la millor) de navegació pura sensa tracks de Organ Pipes a Brandberg al White Lady x rius de sorra i desert. Tant Namibia com Botswana em tenen el cor robat, Vull tornar hi per fer al menys Van Zyls pass i coses que ens varem deixar de fer. Una passada de països i un paradís per fer 4x4.

• Photo of Qqlock
    Qqlock Mar 6, 2023

Fa uns 10 anys varem fer amb camió 4x4 llogat (Sudáfrica) part del recorregut que heu fet i algunes extensions a Victoria Falls (una meravella única en mans d'una administració impresentable, al menys pel que fa a Zimbawe) i al nord d'Etosha (vosaltres, Jordi, veig que vau fer la zona sud, per l'entrada principal) cap a Ondangwa. Fantàstic: com diu en Joan, una auténtica meravella, lluny de la civilització i pura natura, disfrutan d'una experiencia 4x4 autèntica. Ens queda (de la nostra llista de mínims) el Van-Zyls-Pass i la zona nord de Skeleton Coast amb algunes pistes de la zona diamantífera incloses, però amb un vehicle menys voluminós.

Moltes gràcies Jordi per la detallada i clara ruta que has pujat i l'impagable reportatge fotogràfic.

• Photo of JORDI GASSET (xinoxano)
    JORDI GASSET (xinoxano) Jan 4, 2024

Bon dia Joan Fornells i Qqlock
    Perdoneu no haver respost abans, he tingut un problema amb el correu i no rebia les notificacions de wikiloc.
    Tal com dieu Namíbia i Botswana son un paradís per al 4x4 i tot que nosaltres no hi varem anar tan els paissos del voltant també ho han de ser.
    Pel que recordo si llogues el vehicle a Namíbia (en el nostre cas era així) no et permeten anar a la zona nord tocant a Angola i per tant el Van Zyls Pass és complicat fer-ho amb vehicle llogat, altra cosa és si hi vas amb vehicle propi.