مسیر خاکی نزدیک کهک

May 2016

•   3.8 2 Reviews

near Kahak, Qom (Iran)

در یک روز بهاری با منظره ای از ابرهای پراکنده که بسیار نمای زیبایی را ایجاد کرده بودند، به سمت روستای کرمجگان می رفتم که بعد از گذر از شهر کهک ، سمت رایت جاده اصلی، راهی خاکی را مشاهده کردم که مارپیچ گونه و جذاب به روی کوه می خزید و البته حس کنجکاوی و ماجراجویی من را قلقلک می داد. ساعت حدود 12 بود و نسیم باصفایی نیز می وزید. چند بار دیگر هم این راه نظر من را به خود جلب نموده بود اما این بار گویی بدون اختیار، دستانم فرمان اتومبیل مرا به سمت آن راه و جاده خاکی چرخاند و قصد ارضای آن حس خاص را داشت.

بله این گونه بود که این مسیر زیبای خاکی را پیمودم که در نقشه مشاهده می کنید و البته منظره ها و مناطق جدیدی را مشاهده کردم و حتی یک چشمه هم در نهایت معلوم بود که غیرقابل شرب بود.

در آن روز بعد از این جاده به سمت کرمجگان رفتم و پس از گذر از کرمجگان به سمت امامزاده نورعلی رفتم. نماز ظهر و عصر را آنجا خواندم و سپس دوباره تا انتهای جاده آسفالت رفتم و در آنجا قناتی بود با آبی گوارا و دبه هایی را که با خود برده بودم پر از آب کردم و سپس به قم بازگشتم تا از آب معدنی حقیقی استفاده کرده و سلامتی خودم را ارتقا دهم

شروع ، نما از جاده اصلی

جاده اصلی کهک به سمت روستاهای فردو ، کرمجگان و وشنوه ابتدای این جاده خاکی است از سمت راست به سمت کوه ها دیده می شود و مسیر زیبایی در فصل بهار دارد.

شهر کهک

این شهر که یکی از بخش های شهر قم به حساب می آید و در 30 کیلومتری جنوب غربی قم واقع است دارای ارتفاع 1450 متر بوده و آب و هوای بسیار خوبی مخصوصا به نسبت شهر قم دارد. این شهر و روستاهای اطراف آن مقصد ییلاقی و گردشگری شمار زیادی از اهالی قم به شمار می رود.

دو راهی

در این دوراهی خاکی من از مسیر چپ ادامه مسیر دادم. مسیر راست نیز به مناطق مختلفی متصل است.

دو راهی دوم

در این دوراهی من در مسیر رفت از سمت راست رفتم و در مسیر برگشت از سمت دیگر آن که به جاده اصلی کهک فردو برمی گردد رانندگی کردم

شیب خطرناک

در این شیب مراقب و مطمان باشید که ترمزهای خودرو شما به خوبی کار کند شیبی خاکی و لغزنده که احتیاط زیاد می طلبد

دو راهی سوم

در این دوراهی نیز به صورت اتفاقی مسیر راست را برگزیدم که به بن بست می رسید مسیر سمت چپ البته در قسمت هایی تخریب شده بود و بر روی آن سنگ ریخته بودند تا کسی داخل نشود

انتهای مسیر ، چشمه ای غیر قابل استفاده و درختانی باصفا

این جا به پایان راه رسیدم ، از ماشین پیاده شدم و تا بالای تپه سمت چپ کوهپیمایی کردم ، جلوتر از محل پارک راه آب و لوله هایی دیدم و وقتی دنبال کردم به آبی رسیدم که مقداری راکد بود و ظاهرا چشمه ای می نمود که از آبش به وسیله لوله استفاده می کنند و باغ هایی را آبیاری می نمایند.

• Photo of ehsan beyraghi
    ehsan beyraghi Jan 18, 2018

مسیر بیخودیه نرید از تو نقشه معلومه هیچی نداره

• Photo of محمد صالح رازقی
    محمد صالح رازقی May 27, 2018

هیچی هم که نداره اون منطقه!!!