مسیر خاکی چهارطاق - رامه بالا (پیوست برنامه قله هفت میل)؛

Photo ofمسیر خاکی چهارطاق - رامه بالا (پیوست برنامه قله هفت میل)؛ Photo ofمسیر خاکی چهارطاق - رامه بالا (پیوست برنامه قله هفت میل)؛ Photo ofمسیر خاکی چهارطاق - رامه بالا (پیوست برنامه قله هفت میل)؛

August 5, 2022
May 2022

near Rāmeh-ye Bālā, Semnan (Iran)

این ترک مسیر جاده روستای رامه بالا را نشان می دهد که از مبدا جاده سرخه به آرادان نزدیک روستای ده نمک آغاز شده و تا رامه بالا ادامه می یابد (البته ترک از مبدا رامه بالا در مسیر بازگشت ضبط شده)؛

اطلاعات بیشتری در توضیح مکان نشان ها
(waypoints)
اضافه شده است

مسیر از جاده سرخه-آرادان تا پل فلزی آسفالت بوده و پس از آن تا رامه بالا (جز یک بخش در محدوده چهارطاق) خاکی می باشد که البته با خودروهایی همچون پراید هم امکان رفتن هست اما با احتیاط زیاد جهت عبور از برخی قسمت ها
طول زیاد مسیر خاکی مقداری اذیت کننده است

ما جهت صعود به قله هفت میل که گزارش آن در لینک زیر ثبت شده این مسیر را با خودروهای شخصی در تاریخ بیست و نهم اردیبهشت ۱۴۰۱ پیمودیم

لینک گزارش قله هفت میل

ورودی جاده فرعی

ورودی جاده چهارطاق کمی بعد از روستای ده نمک در جهت سرخه به گرمسار است

سه راه قالیباف ، چهارطاق

مسیر راست (در زاویه شرق) به سمت روستای قالیباف، قنات و دهکده توریستی آبسرک و مسیر چپ (زاویه شمال) به سمت منطقه چهارطاق و روستاهای رامه پایین و بالا می رود

PictographBridge Altitude 0 ft

بخش کوچکی از این جاده آسفالت شده است اما بیشتر مسیر تا رامه بالا خاکی است

PictographWaterfall Altitude 0 ft

آبشار باغستان

آبشاری کوچک که از جاده فاصله بسیار کمی دارد با اندکی دست به سنگ می توان بالاتر رفت و از آبشارهای کوچک دیگر آن نیز دیدن نمود