MESTİA - KORİLDİ GÖLLERİ

August 4, 2022
August 2022

near Mest’ia, Samegrelo and Zemo Svaneti (Georgia)

KORİLDİ GÖLÜ, ORMAN İÇİ YÜRÜYÜŞ, USHBA ZİRVELERİ
Kahvaltı, programımızdaki en zorlu fakat en güzel parkur yürüyüşüne başlıyoruz. Mestia kasabasınının içinden önce orman içine giriyoruz. Zaman zaman Ushba zirvesinin muhteşem görüntülerini izlememize imkan sağlayan orman içi patika yürüyüşünden sonra alpin çayırlara ulaşıyoruz. Büyüleyici Kafkas dağlarının tam ortasındayiz.
Bütün zirveler el dokunuşu kadar yakın. Ushba ve Chatani zirveleri yaklaştıkça uzaklaşıyor, sağ yanımızda Dalakora zirvesi ve Mestiachala deresi ve yatağı, tam karşımızda karlı zirveleri ve büyüleyici duruşları ile ile Tetnuldi ve Banguriani zirveleri. Alpin çayırlardan 2740 metre yükseltide yer alan Koruldi gölü ve diğer irili ufaklı göllere varış, lunch box öğle yemeği sonrası dönüş yoluna giriyor ve gün içinde toplamı 16 km kadar olan zorlu bir parkurda sıkı bir tempoda 8 saatlik bir yürüyüş yapmış olarak yorgun ama çok mutlu şekilde ÇADIR/PANSİYON/OTELİMİZ'e dönüyoruz, Restoranda akşam yemeği, konaklama

Usba

PictographLake Altitude 8,973 ft

Göl

PictographLake Altitude 8,916 ft

Korildi Gölleri

Koruldi Buzul Gölleri ve Haç (Cross): Koruldi Buzul Gölleri’nin olduğu yere Mestia merkezden çıkılan bir yürüyüş rotası var, ancak çok dik bir çıkış. Biz araçla göllere çıkıp, inerken yürümeyi tercih ettik. Daha kısa mesafe yürümek isteyenler ise, Mestia merkezden de görülebilen bir haç var, oraya kadar çıkıp iniyorlar. Koruldi Gölleri’nden iniş 15km civarı sürüyor ancak dik iniş nedeniyle mutlaka bilekli yürüyüş botunuz olması lazım. Oldukça zorlu bir iniş, özellikle son bölümü.