Menekşe Yaylası - Eriklitepe Tabiat Parkı - Gölcük

Photo ofMenekşe Yaylası - Eriklitepe Tabiat Parkı - Gölcük Photo ofMenekşe Yaylası - Eriklitepe Tabiat Parkı - Gölcük Photo ofMenekşe Yaylası - Eriklitepe Tabiat Parkı - Gölcük

August 12, 2018
August 2018
1 comment

near Kırıntı, Bursa (Türkiye)

Viewed 2060 times, downloaded 20 times

Gölcük'den Menekşe Yaylası'na gittik. Giderken wikiloc ve googlemaps'den yolu takip ettik. Haritada da görünen köy yolları üzerinden gitmeye çalıştık ancak her seferinde belediyenin yol çalışması veya offroad aracımız olduğu için çekinmeden girdiğimiz engebeli, çamurlu orman yolunun kayalık ile bitmesi neticesinde geri döndük.

Esasında, Gölcük-Ayvazdere arası yol asfalt ancak sonrasında gittikçe kötüleşiyor. Kaybolduğumuz arazi de dahil, toplamda 5-6 km 4*4 modunda gittik.

Gölcük'den gidiş yönünde, bizim yaptığımız hatalara düşmemek için önceki haritaya bakabilirsiniz: https://www.wikiloc.com/offroading-trails/golcuk-erikli-tabiat-parki-kirinti-koyu-menekse-yaylasi-27498693

Gidiş yönünde "Eriklitepe Tabiat Parkı" talebalasını takip etmeniz yeterli. Buranın içinden geçerek yayla yoluna devam edebilirsiniz. Dönüşte de Gölcük tabelelarını takip edersiniz (biz öyle yaptık).

Şöyle ki, Eriklitepe Parkı (beton zemin) Gölcük Belediyesi'nin idaresinde ve her yerde belediye tabelası var. Yaylaya ise Kırıntı Köyü'nden giderek ulaşılabiliyor ve Kırıntı Köyü Bursa sınırı içinde.

Yaylaya yaklaştıkça göreceğiniz tüm trafik işaret tabelalarının kurşun deliği ile süslenmiş olması Menekşe Yaylası'nda tüm gece ve gün içinde dinleyeceğiniz silah sesleri için fikir verebilir. Telefon çekse idi Jandarma'yı arayacaktık ama maalesef ergenliğini tamamlayamamış bazı canlıların türlü türlü silahla atış etmeye son verip insafa gelmesini bekledik. Silah sesleri ancak ertesi günü, biz ormanda mantar ararken duyduğumuz ambulans sireni sonrasında kesildi.

Yayla evlerine varmadan önce epey geniş bir alan var ve çevrede sadece bir kaç kampçının çadırını gördük. Su kaynağı görmedik ama yol üzerinde çeşmeler var.

Güneşin konumunu da düşünerek, yayla açıklığından 15-20 metre mesafede ormanın içinde çadır kurduk. Bu kadar mesafede bile, orman güneş almıyor, karanlıkta kalıyor ve soğuk. Epey üşüdük.

Kaçak kesim yapanların testere sesi ile Pazar sabahı 7'de uyandık. Ormanda avuç içi kadar böcekler dışında herhangi bir hayvan izi görmedik.