كاشان تا مرنجاب

February 15, 2015
January 2015

near Kāshān, Ostān-e Eşfahān (Iran)

می توان گفت نزدیکترین مسیر برای کویر پیمایی به تهران ، مرنجاب است. از چند مسیر می توان تا مرنجاب رفت که شاید ساده ترینش از کاشان باشد. اگر از کاشان به سمت آران و بیدگل برویم( که البته مسیر کوتاهی است ) و مطابق ترکی که در سایت قرار داده ام پیش برویم به ابتدای جاده ای خاکی می رسیم که تا مرنجاب ۴۰ کیلومتر فاصله دارد. جاده ای که اگر از موجهای کم دامنه و پر فرکانسش بگذریم مشکلی دیگری ندارد و براحتی می توان با ماشین سواری نیز آنرا طی کرد، ولی وجود موجها سرعت شما را کم میکند ( اگر دوست دارید اتاق ماشینتان به سر و صدا نیفتد) به نحوی که این مسیر ۴۰ کیلومتری بیش از یک ساعت طول خواهد کشید.
به هر حال برای ورود به این جاده باید ورودی پرداخت که از ۵۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰تومان متفاوت است، بسته به ماشین شما!
در میانه مسیر از کنار درختان گز عبور خواهید کرد وبه احتمال زیاد شترهایی را هم خواهید دید. چند فرعی هم وجود دارد که آخرینشان به معدن نمکی می رود که چندان از کاروانسرای مرنجاب دور نیست.
کاروانسرای مرنجاب حجره هایی دارد که می توان اجاره نمود وشب را در آنها گذراند. اگر فصول سرد باشد با آنکه پتو موجود است ولی بهتر است کیسه خواب داشته باشید. بیرون کاروانسرا نیز محوطه ای فنس کشیده شده وجود دارد که امکان اقامت دارد، میتوان از منقل های موجود استفاده کرد (چای و غذا نیز هست) و یا در کنار آبگیر استراحت کرد.
پی نوشت: شماره تلفن اقای عمار مسوول کاروانسرای مرنجاب جهت هماهنگی های لازم
: 09139638575

ورودي مرنجاب

محتمع گردشگري ستاره شبهاي كوير

در حال ساخت است و هنوز تکمیل نشده است.