205 ISONA VIELHA INTEGRAL

October 28, 2022
October 2022

near Isona, Catalunya (España)

En el primer dia envoltarem la muntanya de Sant Corneli i a pocs km de la sortida ens trobem Font de la O, (secció 1a casella 5) aprofitarem per a un reagrupament i donar compte d'un bon esmorzar.
Continuem per Aramunt, Sant Martí de Canals i Pessonada, pobles que formen part de la Conca de Dalt que domina el pantà de Sant Antoni. Tindrem a la nostra esquerra els Cingles de Pessonada, paret vertical que domina tota la vall i que ens dóna accés al parc natural de Boumort on la seva flora i sobretot la fauna és d'una extraordinària bellesa on dominen per la seva espectacularitat dels voltors i el trencalòs, en tot el recorregut i sobretot aquí tindrem especial atenció a una circulació molt respectuosa. Anirem ascendint a la serra de Boumort on arribarem a l'Ermita d'Esplà (secció 1a casella 13) on farem una parada per menjar. Baixarem fins al poble de Baro (secció 1a casella 20) on pernoctarem al càmping Beta.
En el segon dia anirem ascendint pel Cap de la Socarrada fins arribar al Coll de Sant Jaume (secció 2a casella 5) baixarem fins a la població de l Espuy (secció 2a casella 9) situada a la Vall Fosca, on trobarem com a visita opcional el Estany Sallente que amb l'Estany Gento formen la central hidràulica reversible de Sallente, hi ha un telefèric que ens puja fins a l'Estany Gento. De Espuy anirem ascendint per un fort pendent fins al Coll de Triador (secció 2a casella 11) estem en alta muntanya i el paisatge és d'una bellesa extraordinària, seguirem ascendint per la Serra de la Mainera fins arribar al Colleto de la Portella cota màxima de la nostra ruta 2260 metres sobre el nivell del mar. Descendim per les pistes d'esquí de SuperEspot i d'aquí ja per carretera ens aproparem a Esterri d'Aneu, en aquest tram si se'ns ha alentit el recorregut podem fer pernoctació en algun càmping de la zona.
Seguirem el recorregut segons el llibre de ruta, el qual ens anirà acostant al riu Noguera Pallaresa on ho anirem seguint fins al seu naixement; aquí ens trobem Montgarri (secció 2a casella 18) on està previst segons el llibre de ruta la pernoctació, lloc d'indubtable bellesa.
En el tercer dia continuarem per la zona de pistes d'esquí de Baqueira Beret, on neix el riu Garona, deixarem la carretera asfaltada per dirigir-nos al poble de Bagergue (secció 3a casella 3) anirem ascendint per la Serra d'Arenho on accedirem a la vall de Varradós, passarem pel Saut desh Pish (secció 3a casella 5) i baixarem fins a Pont d'Arros, enllaç amb la N-230, on donarem per finalitzat el recorregut.