گرگان تا صایین کلایه (جاده سه هزار،مران،سلمبار(سلج انبار)،پیچ بن،گرمارود)

Photo ofگرگان تا صایین کلایه (جاده سه هزار،مران،سلمبار(سلج انبار)،پیچ بن،گرمارود) Photo ofگرگان تا صایین کلایه (جاده سه هزار،مران،سلمبار(سلج انبار)،پیچ بن،گرمارود) Photo ofگرگان تا صایین کلایه (جاده سه هزار،مران،سلمبار(سلج انبار)،پیچ بن،گرمارود)

November 17, 2022
November 2022

near Seyf Maḩalleh, Māzandarān (Iran)

ما سفر رو از گرگان،به مقصد روستای صایین کلایه در الموت شرقی آغاز کردیم.
اما چون مسیر گرگان تا ابتدای جاده سه هزار به اندازه کافی شناخته شده هست،تو رکورد نیاوردم.
تو تاریخی که ما از این مسیر اومدیم یعنی ۲۶ آبان ۱۴۰۱ هوا در سمت شمال تا حوالی روستای سلمبار آفتابی و نیمه ابری بود.
اما از سلمبار تا خود پیچ بن برف و کولاک داشت که ما البته بدون زنجیر چرخ مسیر رو طی کردیم ...
سمت الموت هم باران با شدت در حال باریدنه.

در رابطه با سختی و شرایط مسیر:
در صورتی که قصد تردد با خودرو سواری از این مسیر رو دارید به هیچ وجه در روزهای برفی یا بارانی اقدام به حرکت نکنید.

اگر خودرو شما دو دیفرانسیل باشه خیلی شرایط مهیا تره و حتی در شرایط برف و کولاک اگر لاستیک شما M.T یا به اصطلاح گل جنگلی باشه نیازی به بستن زنجیر چرخ هم پیدا نمی‌کنید.

نکات مهم از نظر من:

آخرین پمپ بنزین نزدیک به خود تنکابنه و تا معلم کلایه من پمپ بنزین دیگه ای ندیدم.
پوشش آنتن دهی تقریبا ۹۰٪ مسیر رو شامل میشه،اما خب نقاط کور اجتناب ناپذیره.
مسیر از پیچ بن تا گرمارود سینا اگر چه تقریبا به طور کامل آسفالته ،اما شیب و پبچ های تند زیادی داره،همچنین این قسمت مسیر به شدت مستعد ریزش سنگ هست.
مسیر از تنکابن تا اولین تونل به نسبت شلوغ و پر رابطه با تردد دام بسیار شلوغه،احتیاط کنید