Esterri d'aneu - Mines de Liat

October 11, 2021
October 2021

near Esterri d'Àneu, Catalunya (España)

Esterri d’Àneu - Mines de Liat

PictographMountain hut Altitude 5,589 ft

Refugi de muntanya

Cim

• Photo of Bigboy252
    Bigboy252 Oct 25, 2021

Hola buenas! He estado mirando la ruta y parece que tiene que ser preciosa. Mi pregunta es, se podría hacer con un Qashqai 4x4 y neumáticos de tacos? He visto en las fotos un Duster por lo que en principio no debería haber problema imagino. Un saludo y gracias de antemano!

• Photo of Vis4wd
    Vis4wd Oct 25, 2021

Hola!
    Un 90 % del la ruta seguro que la puedes hacer sin ningún problema, la parte más complicada es la parte final de las Minas de Liat. Hay una subida muy fuerte con mucha piedra suelta, hay que llevar los bajos protegidos y después hay unas rocas muy grandes en el camino que hay que vigilar de no tocar bajos, si no lo ves factible el último tramo hay un parking justamente antes de la subida, normalmente es donde aparca la gente que no lo ve claro…

• Photo of Bigboy252
    Bigboy252 Oct 25, 2021

Muchas gracias por la respuesta! Tengo pensado algún día subirlo un pelín y añadirle los protectores de bajos, así que esperaremos 😅. Muchas gracias de nuevo!

• Photo of Ctesifone
    Ctesifone Jan 26, 2022

Bon dia!
    Disculpeu que m'hi posi però voldria aportar el meu punt de vista, que bàsicament és el mateix que el de Vis4wd, perquè hi ha molt poca informació sobre aquest camí per a SUV i crec que aportar-ne val la pena.
    Jo hi vaig pujar el juliol de 2021 amb un Subaru Forester (4x4, sense reductora i pneumàtics AT). Amb un SUV 4x4 arribaràs sense problemes al kilòmetre 61,1 del track (fixa't que a la foto de satèl·lit s'hi veuen molts cotxes). Allí fins i tot s'hi podria arribar amb un turisme alt 4x2 i una mica de ganes i experiència.
    A partir d'aquí hi ha dos punts complicats per un SUV: d'allà mateix el camí és torna una rampa molt dreta que dura uns 400 metres i que com diu el Vis4wd té pedres soltes (però continua essent pista, no et pensis que és una trialera). El problema de no tenir reductora és que no et pots encantar gaire i com que vas ràpid perquè el cotxe no se't mori, hi ha el perill que una pedrada et faci malbé el baixos o punxis la roda si les portes de carretera.
    I el segon punt conflictiu és al km 62,4 del track, que és una llosa de roca que surt i que bàsicament són uns escalons (a la foto aèria també es veu perfectament). El problema és que quan puges, fan baixada, per la qual cosa passes bé, però de tornada a Bagergue vénen de pujada i si no els pots passar, tindries un problema (per sort sempre hi sol haver totterrenys que passen i et podrien fer una tibada). Per tant, convé mirar-s'ho bé abans de passar-los per primer cop. Amb un SUV alt i 4x4 passes bé, perquè són menys del que semblen, però convé tenir-ho clar.
    En resum, i com sempre, jo crec que aquest camí és factible per un SUV 4x4, encara que comença a ser el límit raonable sense fer l'animal (un Duster i un Forester l'hem fet). Ara, com tot, depèn de l'experiència de cadascú i de l'equipament que portis al cotxe. En altres paraules, a un urbanita que tingués un SUV 4x4 amb rodes de carretera i que no ha sortit gens de l'asfalt no l'encoratjaria a fer la ruta, tot i que les vistes valguin molt la pena.