دریاچه نئور به سوباتان

August 14, 2016
August 2016

near Chanz̄āb, Ardabīl (Iran)

دریاچه نئور از توابع اردبیل هست که تو جاده اردبیل 30 کیلومتری اردبیل دست راست تابلو زده عباس آباد- دریاچه نئور که تا در یاچه آسفالت هستش ولی بعد از اون جاده خاکی و در بعضی جاها سنگلاخی که برای دسترسی عشایر و دامداران به منطقه هستش و با ماشین آفرود (شاسی بلند) باید طی بشه.
چندین راه از نئور به سوباتان هست که سریعترین و راحت ترین راهش بعد از کلی پرس و جو همین راهی هست که آپلود کردم.
توی مسیر 2-3 جا چشمه هست که بیشتر نزدیک به سوباتان هستن و انتهای مسیر پس آب کافی همراه داشته باشین. اگر با سرعت متوسط رانندگی کنید حدودا 1 ساعت از اول جاده خاکی تا سوباتان راه دارید.
بهترین زمان برای سفر به این منطقه اوایل خرداد تا اوایل مرداد هستش که انواع گل های رنگارنگ در مسیر باز شده باشند.
در منطقه حواستون به سگ های عشایر باشه که اصلا شوخی ندارن و چون کم آدم میبینن احتمال گازگرفتگی هست، البته ما 2 بار، یک بار این مسیر رو به صورت آفرود و یک بار مسیر پیاده روی به صورت پیاده رفتیم مشکلی نبوده و وقتی چند نفره حرکت کنید و فاصلتون رو حفظ کنید مشکلی نیست ولی دوستان زیادی هستند که رعایت نکردن و دچار مشکل شدن