Photo ofCollsacabra. Sant Andreu de la Vola (Túnel de Bracons) - Cabrera - Aiats - Cantonigròs - Tavertet (Osona) Photo ofCollsacabra. Sant Andreu de la Vola (Túnel de Bracons) - Cabrera - Aiats - Cantonigròs - Tavertet (Osona) Photo ofCollsacabra. Sant Andreu de la Vola (Túnel de Bracons) - Cabrera - Aiats - Cantonigròs - Tavertet (Osona)

August 7, 2019
August 2019

near el Prat de Sant Julià, Catalunya (España)

Viewed 1940 times, downloaded 112 times

[Cat] + [Es]

>> Català:

El Collsacabra de nord a sud, des de la Serra dels Llancers, presidida per l'imponent Puigsacalm (1514 m), i fins als Cingles de Tavertet, balcó natural des d'on contemplar el paratge dels Pantans de Sau i Susqueda, frontera natural entre el Collsacabra i les Guilleries.

El trajecte és un bonic passeig per camins enmig de boscos, camps de pastura i envoltat de cims molt propers. Un terreny molt irregular amb una cadència de baixada quasi constant.

Ruta indicada per a vehicles 4x4. No aconsellable per a SUV's 4x2, especialment amb terreny moll.
Segons la dificultat del terreny, podem dividir la ruta en tres trams.

El primer terç, de la Vola/Túnel de Bracons (Km. 0), a Cabrera (Km. 12,6). Aquest tram va de moderat a fàcil per pistes estretes, irregulars en alguns trams i envoltat de camps de pastura i masies escampades enmig d'espessos boscos d'alzines.

El tram central, de Cabrera (Km. 12,6), fins el Pla de les Soques (Km. 15,3), passa per camins molt estrets i trencats, alguns trams ni apareixen en el mapa i va de moderat a difícil en algun tram concret i amb terreny sec. Amb terreny mullat es pot complicar una mica més en aquest cas aconsellaria no fer-ho en solitari.

El darrer tram, del Pla de les Soques (Km. 15,3), a Tavertet (Km. 28,42), és fàcil en tot el recorregut i amb bones vistes de l'entorn.

A mig camí de la ruta trobareu una excursió opcional a les Fonts del Fluvià. El camí és estret i trencat en algun punt. Arribareu al Pla del Molí de la Faja on deixarem el cotxe. Des d'aquest punt queda una caminada d'un km. aprox. d'anada i un altre de tornada, per si voleu visitar-lo (aquest camí a peu no figura en el track, consulteu-lo en un mapa topogràfic).

Recomanable el desviament a Cabrera (Km. 12,6 de la ruta), per a visitar a peu el Santuari de Cabrera, les restes del Castell i el altiplà de Cabrera. El lloc s'ho mereix i les vistes 360º són impressionants!. Trobareu les indicacions en el waypoint corresponent.

Una altra recomanació mes: Si aneu amb temps i voleu allargar la ruta, aconsello apropar-vos a Rupit des de Tavertet pel Camí de les Cingleres, només són 11 Km. més. L'entorn és molt bonic i impressionant, val la pena i us agradarà. Amb una mica de sort podreu contemplar des del Mirador del Cingle les colònies de voltors en els penya-segats del Cingle de Pla Boixer.
Rupit bé val una visita i recórrer els seus carrers de traçat medieval. L'ampliació de la ruta pot tenir una recompensa gastronòmica degustant la seva cuina típica tradicional en la variada oferta de restaurants que posseeix.
Si opteu per a fer aquesta ruta addicional, aquí us deixo el track:

Us animo a descobrir aquesta bonica i entretinguda ruta per la diversitat de paisatge i de camins.

En els comentaris dels waypoints i en el peu de les fotos trobareu informació interessant de la ruta, documentació dels llocs que visitarem, curiositats, etc. Consulteu-la!

Si preciseu més informació, no dubteu contactar-me:
joanrover4x4@gmail.com

Ruta realitzada amb un Land Rover Discovery Td5 amb rigorós respecte pel medi natural, a baixa velocitat i sense sortir de les pistes.

>> Castellano:

El Collsacabra de norte a sur, desde la Sierra dels Llancers, presidida por el imponente Puigsacalm (1514 m), hasta Tavertet, balcón y mirador de los Pantanos de Sau y Susqueda, frontera natural entre el Collsacabra y las Guilleries.

El trayecto es un bonito paseo por caminos en medio de bosques, campos de pasto y rodeado de cumbres muy próximas. Un terreno muy irregular con una cadencia de bajada casi constante.

Ruta indicada para vehículos 4x4. No aconsejable para SUV's 4x2, especialmente con terreno mojado.
Según la dificultad del terreno, podemos dividir la ruta en tres tramos.

El primer tercio, de la Vola/Túnel de Bracons (Km. 0), a Cabrera (Km. 12,6). Este tramo va de moderado a fácil por pistas estrechas, irregulares en algunos tramos y rodeado de campos de pasto y masías esparcidas en medio de espesos bosques de encinas.

El tramo central, de Cabrera (Km. 12,6), hasta el Pla de les Soques (Km. 15,3), pasa por caminos muy estrechos y rotos, algunos tramos ni aparecen en el mapa y va de moderado a algo más difícil en algún tramo concreto con terreno seco.
Con terreno mojado se puede complicar algo más, en este caso aconsejaría no hacerlo en solitario.

El último tramo, del Pla de les Soques (Km. 15,3), a Tavertet (Km. 28,42), es fácil en todo el recorrido y con agradables vistas del entorno.

A medio camino de la ruta encontraréis una excursión opcional a las Fonts del Fluvià. El camino de acceso es estrecho y roto en algún punto. Llegaréis al Pla del Molino de la Faja donde dejaremos el coche. Desde este punto queda una caminata de un km. aprox. de ida y otro de vuelta, por sí queréis visitarlo (este camino a pie no figura en el track, consultadlo en un mapa topográfico).

Recomendable el desvío a Cabrera (Km. 12,6 de la ruta), donde dejaremos el coche para visitar a pie el Santuari de Cabrera y los restos del Castell. El lugar lo merece y las vistas 360° son impresionantes!. Encontraréis las indicaciones en el waypoint correspondiente.

Otra recomendación más: Si vais con tiempo y queréis alargar la ruta, aconsejo acercaros a Rupit desde Tavertet por el Camí de les Cingleres, solo son 11 Km. más. El entorno es muy bonito e impresionante, merece la pena y os gustará. Con un poco de suerte podréis contemplar desde el Mirador del Cingle las colonias de buitres en los acantilados del Cingle de Pla Boixer.
Rupit bien vale una visita y recorrer sus calles de trazado medieval. La ampliación de la ruta puede tener una recompensa gastronómica degustando su cocina típica tradicional en la variada oferta de restaurantes que posee.
Si optáis para hacer esta ruta adicional, aquí os dejo el track:

Os animo a descubrir esta bonita y entretenida ruta por la diversidad de paisaje y de caminos.

En los comentarios de los waypoints y en el pie de las fotos encontraréis información interesante de la ruta, documentación de los lugares que visitaremos, curiosidades, etc. Consultadla!

Si precisáis más información, no dudéis cosultarme:
joanrover4x4@gmail.com

Ruta realizada con un Land Rover Discovery Td5 con riguroso respeto por el medio natural, a baja velocidad y sin salir de las pistas.

Salud y 4x4!

Photo ofInici ruta. La Vola/Túnel de Bracons (768 m) Photo ofInici ruta. La Vola/Túnel de Bracons (768 m) Photo ofInici ruta. La Vola/Túnel de Bracons (768 m)

Inici ruta. La Vola/Túnel de Bracons (768 m)

Photo ofDetall del Camí de Piguellem al Prat (785 m) Photo ofDetall del Camí de Piguellem al Prat (785 m) Photo ofDetall del Camí de Piguellem al Prat (785 m)

Detall del Camí de Piguellem al Prat (785 m)

Photo ofCruïlla, continuem per la dreta (819 m) Photo ofCruïlla, continuem per la dreta (819 m) Photo ofCruïlla, continuem per la dreta (819 m)

Cruïlla, continuem per la dreta (819 m)

Continuem pel Camí de Sant Julià de Cabrera al Güell (dreta de la cruïlla)

Masía Campamar (950 m)

En el Camí de Sant Andreu de la Vola a Sant Julià de Cabrera

Collet de Sant Julià (978 m)

Continuem per l'esquerra, direcció al Santuari de Cabrera (a 4 Km), i Falgars d'en Bas (a 10 Km)

Photo ofMasía la Faja desde el Camí de la Freixeneda (1095 m) Photo ofMasía la Faja desde el Camí de la Freixeneda (1095 m) Photo ofMasía la Faja desde el Camí de la Freixeneda (1095 m)

Masía la Faja desde el Camí de la Freixeneda (1095 m)

En aquesta cruïlla hi ha una ruta opcional a l'esquerra per a visitar les Fonts del Riu Fluvià. El track arriba fins el Molí de la Faja per un camí estret i dolent. Si volem fer aquesta visita opcional a les Fonts del Fluvià, hem de fer la resta del camí a peu (1 Km. aprox d'anada i un altre de tornada)

Font del Molí de la Faja (1107 m)

Al fons dreta contemplem el Puig de la Bastida (1242 m)

Photo ofCruïlla, continuem per l'esquerra (1086 m) Photo ofCruïlla, continuem per l'esquerra (1086 m) Photo ofCruïlla, continuem per l'esquerra (1086 m)

Cruïlla, continuem per l'esquerra (1086 m)

> Català: En aquesta cruïlla tenim a la dreta el Camí de Cabrera. La visita al Santuari, les restes del Castell i el altiplà de Cabrera és obligat si no has estat mai. Ara és un bon moment per a fer-lo, mai et trobaràs més a prop i val la pena aprofitar l'ocasió. Si planifiques fer aquesta ruta, aconsello fer previsió de temps per a visitar Cabrera (entre 60 i 90 min. més). En aquest cas, continua pel camí de la dreta fins arribar al Coll de Bram (1175 m). Pots deixar el cotxe en un petit espai a l'esquerra i fer la pujada a peu per la tradicional i famosa ziga-zaga d'escales fins arribar al Santuari. Les vistes són impressionants i el curt camí fins el mirador amb les restes del Castell, de vertigen! Trobareu un petit restaurant en el Santuari per si voleu dinar o prendre alguna cosa. Només obren caps de setmana! Si us agrada caminar, us animo a fer aquesta bonica ruta a peu de Cantonigròs a Cabrera en una altra ocasió. Aquí teniu el track que trobareu en el meu espai de Wikiloc (Joan Rover): https://es.wikiloc.com/rutas-senderismo/santuari-de-cabrera-100-cims-i-castell-de-cabrera-des-de-cantonigros-per-la-coma-daiats-i-el-cami-d-30754823 > Castellano: En este cruce tenemos a la derecha el Camino de Cabrera. La visita al Santuario, los restos del Castell y la meseta de Cabrera son obligados si no has estado nunca. Ahora es un buen momento para hacerlo, nunca te encontrarás más cerca y merece la pena aprovechar la ocasión. Si planificas hacer esta ruta, aconsejo hacer previsión de tiempo para visitar Cabrera (entre 60 y 90 min. más). En este caso, continúa por el camino de la derecha hasta llegar al Coll de Bram (1175 m). Puedes dejar el coche en un pequeño espacio a la izquierda y hacer la subida a pie por la tradicional y famoso zigzag de escalas hasta llegar al Santuario. Las vistas son impresionantes y el corto camino hasta el mirador con los restos del Castell, de vértigo! Encontraréis un pequeño restaurante en el Santuario por sí queréis comer o tomar algo. Solo abren fines de semana! Si os gusta caminar, os animo a hacer a pie esta bonita ruta de Cantonigròs a Cabrera en otra ocasión. Aquí tenéis el track que encontraréis en mi espacio de Wikiloc (Joan Rover): https://es.wikiloc.com/rutas-senderismo/santuari-de-cabrera-100-cims-i-castell-de-cabrera-des-de-cantonigros-per-la-coma-daiats-i-el-cami-d-30754823

PictographRisk Altitude 3,667 ft

Pas rocós en la riera (1055 m)

Serra de Cabrera al fons (1090 m)

Apartir d'aquest punt entrem en un tram dolent amb fang i grans roderes de tractors

Coll de Saiols (1090 m)

Ens trobem en el Camí Ral de Vic a Olot

Photo ofEl Colomer i els Cingles d'Aiats al fons (992 m) Photo ofEl Colomer i els Cingles d'Aiats al fons (992 m) Photo ofEl Colomer i els Cingles d'Aiats al fons (992 m)

El Colomer i els Cingles d'Aiats al fons (992 m)

El Colomer és un conjunt de cases rurals d'allotjament

Cruïlla en la C-153 Km. 25 (982 m)

En aquest punt girem a l'esquerra i continuem pel Camí Vell de Tavertet a Cantonigròs

Photo ofCamí Vell de Tavertet a Cantonigròs (1014 m) Photo ofCamí Vell de Tavertet a Cantonigròs (1014 m) Photo ofCamí Vell de Tavertet a Cantonigròs (1014 m)

Camí Vell de Tavertet a Cantonigròs (1014 m)

Aquest tram de la part alta del Camí Vell molt bé cuidat

Masía i Molí de Novelles (883 m)

Arribem a Tavertet (884 m)

Final ruta. Plaça Major de Tavertet (868 m)

Al fons l'Església de Sant Cristòfol

• Photo of Arnau H1
    Arnau H1 Sep 19, 2019

Ruta ben entretinguda pels bells paratges de Collsacabra.
    No tindria res a afegir a la bona descripció d'en Joan, però poso èmfasi al que ja diu l'autor, en dies que hi pugui haver fang es poden fer unes bones roderes i amb penumàtics sense massa grip hi podrien haver problemes (tram de Cabrera (Km. 12,6), fins el Pla de les Soques (Km. 15,3)) ; ahir 18/09 els camins pràcticament no en tenien pas.

Gràcies per les bones rutes Joan!

Joan Rover Sep 19, 2019

Moltes gràcies Arnau per escollir aquesta ruta i pels teus comentaris que són molt apreciats, en especial per a aquells que vulguin fer-la també.
    Importants les recomanacions en cas de terreny fangós, fas molt bé d'esmentar-lo.
    Un plaer Arnau i seguim sumant rutes!
    Salutacions,

• Photo of danyhdj80
    danyhdj80 Jan 23, 2020

Que tal esto con la nieve de estos días?

Joan Rover Jan 24, 2020

Hola danypatty GR! Con nieve ya es otra ruta diferente. Si con barro puede ser difícil en algunos tramos, con nieve puede serlo casi toda la ruta, todo depende del vehículo que lleves, preparación, neumáticos, equipo de auto rescate y, como no, la experiencia del conductor en este tipo de conducción. Una cosa es segura y casi garantizada, la diversión, promete ser divertida, pero insisto, con experiencia en nieve y nunca ir un coche solo. Si la haces ya nos contarás la experiencia, estamos expectantes!
    Saludos,

• Photo of Nyacus69
    Nyacus69 Jan 2, 2023

Moderat i fàcil si no ha plogut

Joan Rover Jan 2, 2023

Gràcies Nyacus69 per escollir la ruta i la teva valoració. Efectivament i tal com dius, en sec es fa força bé però en mullat la cosa canvia i molt.

• rgarpri Mar 2, 2024

Magnifica ruta! L'hem gaudit molt. Realitzada amb un Suzuki Vitara 2023 4x4.

Joan Rover Mar 2, 2024

Moltes gràcies rgarpri pel teu apreciat comentari. Celebro que us hagi agradat.
    En el meu espai de Wikiloc trobareu moltes més propostes que segur us agradaran. Us animo a descobrir-les.