برگشت از چشمه دیوآسیاب - جزئیات کامل

Photo ofبرگشت از چشمه دیوآسیاب - جزئیات کامل Photo ofبرگشت از چشمه دیوآسیاب - جزئیات کامل Photo ofبرگشت از چشمه دیوآسیاب - جزئیات کامل

June 30, 2023
June 2023

near Lārījān, Māzandarān (Iran)

دوستان این توضیحاتو بخونید سعی میکنم به کاملترین شکل ممکن توضیح بدم
اول اینکه دشت لار از اواسط خرداد باز میشه تا شهریور
بقیه فصول سال فقط با دوچرخه یا پیاده میتونید برید با ماشین یا موتور ممنوعه و محیط بانی جلوتونو میگیره
ایست بازرسی دقیقا آخر جاده آسفالت و اول جاده خاکی قرار گرفته و اگه شک کنه کل ماشینو میگرده دنبال اسلحه شکاری یا قلاب ماهیگیری
اجازه کمپ هم نمیدن اما خیلیا توی مسیر چادر زده بودن و از شب قبل اونجا بودن
کل مسیر از اول جاده هراز تا چشمه دقیق 36.50 کیلومتره که 10 کیلومتر تا اول ایست بازرسی محیط بانی آسفالته ولی بقیه مسیر یعنی 25.50 کیلومتر خاکی دارید جوری که فقط با دنده یک میتونید برید
حتما قبلش از سلامت ماشین مطمئن باشید چون بعد از سد دیگه آنتن ندارید و اگه گیر کنید داستان داره
ترجیحا دو ماشینه یا بیشتر برید
سواری میتونه تا دم چشمه بره ولی یکم نیازه که راننده سرحال باشه و ماشینتون تحت هیچ عنوان ارتفاع نداشته باشه و روزهای قبل هم بارون نیومده باشه اگه مسیر گلی باشه با سواری تحت هیچ شرایطی نمیتونید برید بالا
سختی مسیر فقط یه تیکه قبل از چشمه اوله که روی گوگل لوکیشنشو گذاشتم بهش میگن خاک سرخه حدودا 500 متر بیشتر نیست اگه تونستید اونو رد کنید بقیش آسونه راحت رد میشید
به دوراهیای توی مسیر دقت کنید اشتباه نرید از قبل روی اپلیکیشن های آفلاین نقطه گذاری کنید یکیو اشتباهی برید قشنگ گم میشید
دم رودخونه دلیچای میبینید خیلیا نشستن از اونجا روبرو مسیر اصلیه ولی دست راست هم راه داره که کوتاه تره اما اصلا پیشنهاد نمیکنم از اونجا نرید
مدت زمان هم 2 ساعت برای رفت بدون استراحت در نظر بگیرید و 2 ساعت برگشت به شب نخورید مسیر خصوصا آخرش لب دره ست
آب چشمه به شدت سرده پس اگه خواستید برید داخل خیلی مراقب باشید که شک بهتون دست نده

تا اینجا سخت ترین مسیر رانندگیو اومدید از این به بعد یکم شیب داره اما به سختی تیکه قبلی نیست با خیال راحت برید بالا

از اینجا تا چشمه بدترین قسمت مسیره اگه با سواری هستید باید سریع برید گیر نکنید اگه اینو تونستید برسید به چشمه که علامت گذاشتم، بقیه ش دیگه آسونه

دوراهی به سمت چپ برید

اینجا هم یکم خاکش نرمه و باید با سرعت رد بشید زیاد سخت نیست

PictographLake Altitude 8,246 ft

خلیج قورباغه

بهار آب داره

ویو دریاچه سد لار

از سمت راست هم ظاهرا راه داره که مسیرو کوتاه تر می‌کنه اما‌ توصیه نمیکنم اصلا مخصوصا اگه با سواری هستید همون مسیر اصلی سمت چپو برید یه ربع بیشتر میشه اما ماشین کمتر اذیت میشه

از اینجا به بعد خاکی شروع میشه حدودا ۲۶ کیلومتر خاکی دارید ۲ ساعت زمان میبره اینجا فقط از ۸ تا ۴ اجازه ورود میدن