Valide Bendi. 3 gölet. (Yeşil Mavi Belgrad orman rotasının 1. bölüm)

Photo ofValide Bendi. 3 gölet. (Yeşil Mavi Belgrad orman rotasının 1. bölüm) Photo ofValide Bendi. 3 gölet. (Yeşil Mavi Belgrad orman rotasının 1. bölüm) Photo ofValide Bendi. 3 gölet. (Yeşil Mavi Belgrad orman rotasının 1. bölüm)

53 minutes
January 15, 2022
January 2022

near Bahçeköy, İstanbul (Türkiye)

Walking, Running, Nordic Walking route
Bu rota oldukça kolay. Kuzey yürüyüşü, yürüyüş ve koşu için çok uygun.
Uzun mesafe yürümek istemeyenler için güzel. Kış aylarında bazı kısımları çamurlu olabilir ama aşırı çamura girmiyor. Toplam 100m tırmanış var.
3 gölet (2 büyük ve bir küçük) göreceksiniz.
Rota Sultan II. Mahmut baraj duvarının altında başlıyor. Valide Sultan Bendine doğru gidip sonra tırmanmadan sağa dönün. Ormana girdiğiniz asfalt yola paralel olan orman yolunu takip edin. 0,5'nci km den sonra ilk küçük baraj gölünü görecekseniz. Ilık mevsimde gölet içinde su kaplumbağaları var. Su içmek için çeşme var. 1,5'ncu km ye ulaşınca Topuzlu Bendi göreceksiniz. 2'nci km de bulunan kavşakta daha belirgin olan orman yolu sağ tarafta olup Bahçeköy'e doğru gidiyor. Siz ise düz devam edin. Küçük orman deresi yanında yukarı tırmanacaksınız. 3.'ncü km de geniş orman yoluna çıkacaksınız. Aynı zamanda parkurun en yüksek noktası olacak. Orada sola dönmeniz gerekiyor. Geniş orman yolu bazı yerlerde çok çamurlu olabilir, ama asıl çamura girmeden 3,3'ncü km de sola dönüp dar orman yolundan ilerleyin. Orası çam orman bölgesi. Bundan sonra 600m boyunca rotadaki dönüşleri takip etmekte fayda var. 4'ncü km den itibaren yokuş aşağı başlıyor ve Valide sultan Bendine doğru ineceksiniz. Sola dönüp gölet kenarında bulanan patikayı takip edin. O patika sizi geri başladığınız yerine getirecek.
Valide Bendi Mihrişah Sultan tarafından yaptırılmıştır. III. Selim’ in annesi olması sebebiyle Valide Bendi olarak adlandırılır. Bentteki namazgah ve seyir terasları görmeye değer.

PictographPanorama Altitude 531 ft

PictographPanorama Altitude 636 ft

PictographIntersection Altitude 719 ft

PictographIntersection Altitude 640 ft

Burada çamura girmeden ormandaki patikayı takip edin