Sant Miquel de lesFormigues (100 cims), font dels abeuradors

Photo ofSant Miquel de lesFormigues (100 cims), font dels abeuradors Photo ofSant Miquel de lesFormigues (100 cims), font dels abeuradors Photo ofSant Miquel de lesFormigues (100 cims), font dels abeuradors

June 12, 2022
June 2022

near Sant Hilari Sacalm, Catalunya (España)

Caminada a sant Miquel de les Formigues (Solterra) des de la Font dels Abeuradors. Per arribar-hi desde Sant Hilari de Sacalm seguim el camí que s' ebdinsa a les Guilleries en direcció al Sobirà. En un revolt ombrívol arran de camí a uns 4 km abans d' arribar al Sobirà trobem la Font dels Abeuradors, deixem el vehicle allà. En tot moment el camí està molt ben indicat. Tot el camí fins al cim es ombrívol així que es agradable de fer fins i tot al pic de l' estiu. Trobem una flora molt rica i ufanosa, gairebé tot el camí son castanyers, a mesura que ens atansem al cim trobem una fageda molt ombrívola esquitxada d'avellaners i roures i finalment alzines al voltant fel cim. Des del revolt de la Font dels Abeuradors surt una pista forestal que te una pendent molt moderada durant uns 1,5 km. Arribats a un encreuament tirem cap a l' esquerra i a partir comença un pendent mes fort però continua essent pista forestal. Quan només falti 1 km pel cim a mà esquerra hem d' agafar un sender estret que ara ja si ens aproximarà fins al cim.