Photo ofروز دوم برنامه آبشارهای بند پی شرقی گلوگاه بابل آبشار شی الیم و آبشارهای یخار یا کیجارو Photo ofروز دوم برنامه آبشارهای بند پی شرقی گلوگاه بابل آبشار شی الیم و آبشارهای یخار یا کیجارو Photo ofروز دوم برنامه آبشارهای بند پی شرقی گلوگاه بابل آبشار شی الیم و آبشارهای یخار یا کیجارو

February 3, 2023
February 2023

near Gāvzan Maḩalleh, Māzandarān (Iran)

آبشار شی الیم
از جاده اصلی شیبی تند رو بالا میروم. به بالا که رسیدیم پایین رفته و از رودخانه رد شده مسی رو ادامه داده تا به مسیر آبشار برسیم.
در این ترک به اشتباه از مسیر قبل از رودخانه پیموده شده که بعد طی 1 کیلومتر به مسیر اصلی برگشته ایم
آبشارهای یخار یا کیجارئو
از پل فلزی گلوگاه 35 کیلومتر فاصله دارد حدود 1 ساعت با ماشین
ورودی این آبشار قبل از شیخ موسی و عبور از داخل یک تلار است که سر جاده درب دارد باید با اجازه ساکنین که در پاییز زمستان نیستند وارد شد.
محل مناسبی برای پارک ماشین ندارد
از داخل تلار عبور کرده و از انتهای تلار وارد پاکوب مسیر میشویم.
تا آبشار اول حدود 100 متر و فاصله آبشار اول و دوم حدود 150 متر است.
برای رفتن به پای آبشار اول باید از قبل آبشار وارد رودخانه شد و از مسیر رودخانه پای آبشار رفت
برای دیدن آبشار دوم باید به پاکوب برگشت 100 متر دیگر جلو رفت تا به روبروی آبشار دوم رسید. مسیر مشخص است.
از اینجا به بالای آبشار اول هم میتوان رفت
کل زمان بازدید دو آبشار حدود 80 دقیقه زمان لازم دارد

این مسیر هرچند به آبشار میرسد اما مسیر اصلی نیست. باید از رودخانه عبور .رد و دوباره بالا آمد تا به جاده آفرود مانند آبشار رسید