Rumeli Kavağı

November 7, 2021
November 2021

near Rumelikavağı, İstanbul (Türkiye)

Rumeli Kavağı. Güzel ve çok zor olmayan bir rota. Kuzey yürüyüşü ve koşu için çok uygun. İlk ve son 0,5km köy sokaklarından ve asfalta geçiyor, sonra orman yolları başlıyor. Rumeli Kavağı köy sıradan bir köy değil, yolda göreceğiniz açık kayalar üzerinde inşaat edilmiş renkli binalar biraz kuzey ülkelerin balıkçı köylere benziyor. Köyde bir kaç havlayan köpek varsa da sizi ancak selamlıyor, zarar vermiyorlar. Tehlikeli olanlar bağlanmış ya da çitlerin arkasında.
1km sonra hafif bir yokuş yukarı başlıyor. 1,5k deki kavşaktan sağ dönerseniz 8k yürüyüş yapacaksınız, sola dönerseniz yolunuzu 2,5k kısaltmış olacaksınız. 3,2 km kadar hep yokuş yukarı var, ama sizi çok zorlamayacak, bir de en yüksek noktadan hava güzel ise Boğazın manzarası size ödül olacak. Sonra asfalt yola çıkıyorsunuz ve sadece 300m asfalt yolun kenarından yürüyorsunuz. Burada biraz dikkatli olmanız gerekiyor. Sonra tekrar orman yolların keyifini çıkartacaksınız. Bundan sonra yol hep hafif yokuş aşağı gidiyor. Gördüğünüz manzaralar sizi fotoğraf çektirecek. 5km deki 3. köprüsü ve Boğaz görüntüsü parkurun en güzel noktası olarak görüyorum. 6,5km de görünen kavşaktan sağ dönüp tekrar aynı yoldan köye inersiniz.
Kış aylarda bazı kısımları biraz çamurlu olabilir. Yürüyüş sonrası kendinize ödül olarak midiye tava ismarlamalısınız!

• Photo of moh10ly
    moh10ly Jan 22, 2022

This route looks very interesting. I will give it a go. Thank you

• Photo of Gowithtati
    Gowithtati Jan 22, 2022

Choose the good weather and then you will enjoy the full panorama views!