قله عرقچین و تنگچال جمعه ۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۰

February 18, 2022
February 2022

near Maḩalleh-ye Jamālābād, Tehran (Iran)

🗻🗻🗻🗻
گزارش برنامه
#قله_عرقچین
#قله_تنگچال
جمعه ۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۰

قله عرقچین یکی از قله های شمال تهران در منطقه دارآباد است، ارتفاع آن حدود 2800 متر است و مسیر صعود آسانی دارد. مهمترین مسیر صعود به این قله دره دارآباد و مسیر پارک نیلوفر واقع در محله کاشانک می باشند.
زمان و محل قرارمان با همنوردان ساعت ۵صبح جمعه در محل چهارراه گلزار کرج بود ، گروه ۱۸ نفری مان با سرپرستی جناب آقای نظری حدود ساعت ۶:۱۰ از پارک نیلوفر شروع به حرکت کرد، از میان پارک راه خود را ادامه دادیم.
با دقایقی صعود ، به سطح مسطحی رسیدیم که در آنجا دو تا کانکس  مربوط به سازمان جنگل ها وجود داشت، مسیر صعود را بر روی یالی  که شیب متوسطی داشت و دارای درختان کاج بود ، به سمت بالا ادامه دادیم  در سمت راست مان خط الراس دارآباد قابل مشاهده بود. بعد از پیمودن مسیر نسبتا مسطح به پای شیبی که به قله عرقچین منتهی می شد رسیدیم، روی قله بعد از گرفتن عکس تصمیم گرفتیم به سمت قله تنگچال که با فاصله کوتاهی قرار داشت برویم . بعد از گرفتن عکس یادگاری و کمی استراحت از همان مسیر صعودمان راه بازگشت را در پیش گرفتیم و مثل همیشه در برگشت با املت و چای آتیشی سرپرست خوبمون برنامه را به پایان رساندیم.