Colonia Güell - Ermita Sant Ramon - Montpedros - Circular

Photo ofColonia Güell - Ermita Sant Ramon - Montpedros - Circular Photo ofColonia Güell - Ermita Sant Ramon - Montpedros - Circular Photo ofColonia Güell - Ermita Sant Ramon - Montpedros - Circular

1913
October 16, 2022
October 2022

near Santa Coloma de Cervelló, Catalunya (España)

Variada ruta matinal per les serralades properes a Sant Boi de Llobregat i Santa Coloma de Cervelló, apta per Marxa Nòrdica.
Inspirada en la BML - Sant Boi Panoràmic 2022 -

Deixem el vehicle al Pàrquing prop de la "Creu de la Missió" / Carrer Sant Julià, just a la banda Nord de la Cripta de la Colònia Güell, i equipem els bastons de MN amb tacs per asfalt.
Ens endinsem a la trama urbana de la Colònia Güell fins arribar a les Escoles Velles de la Colònia Güell. Travessant el Camí de Can Ros, anem a buscar la trama urbana de Sant Boi de Llobregat travessant la Riera de Can Soler per senders estrets, fins arribar a zona d'asfalt i panot - Carrer Lluis Companys. Seguim pels carrers Ronda Sant Ramon, Frederic Mompou , Passeig de les Mimoses, fins la Ctra. BV-2004 de Sant Climent a Sant Boi, fins arribar a l'inici, després d'un pàrquing a mà esquerra, del Camí de l'Ermita de Sant Ramon (3,00 Qms). A partir d'aquí podem treure els tacs dels bastons per avançar en la pista ampla que ens porta fent generoses ziga-zagues fins el turo anomenat Montbaig que presideix l'Ermita de Sant Ramon. una pujada molt progressiva d'uns 3 qms i 200 m de desnivell. Després d'una parada per reposar forces, i observar les vistes espectaculars cap a la plana del Baix Llobregat i Barcelonès, continuem pel camí del Cordal de Sant Ramon que neix en direcció NW, en franca baixada (600 m de distància i 120 de desnivell negatiu).
Travessem per un pont de fusta la Carretera de Sant Climent a Sant Boi i enllacem en direcció N (a la dreta) el Camí de Puig de l'Angle, que anem seguint sense pèrdua fins a trobar el Camí Vell de Torrelles, que segueix, en pujada, en trencall a ma esquerra. Arribant a una cruïlla seguim el camí de Can Cartró direcció NE, que després d'una corba a l'esquerra ja s'endevina perfectament el Montpedrós . Després d'un breu tram d'asfalt (uns 300m) enllacem el camí del Pla de les Bruixes en direcció N - NE . Arribats al Pla de les Bruixes neix a ma esquerra, direcció N un sender estret que amb franca pujada, un pronunciat pendent (i alguna petita grimpada) es guanya uns 100 m de desnivell en poc mes de 200 m de distància, fins arribar al cim de Montpedrós (Ermita de Sant Antoni) =Aquest últim tram no és adequat per la pràctica de MN = Molt bones vistes a la plana del Llobregat Mig.
Des d'aquí seguim el camí de baixada en direcció E que per zona obaga va descendent pel Camí Antic a Sant Antoni fins arribar pel camí de Can Via a la Pineda, a zona urbana de Santa Coloma de Cervelló. Seguint Carrer d'Angel Guimerà fins l'Avinguda Baix Llobregat (BV-2006) arribem a l'Avinguda Lluis Companys que ens portarà, en Direcció S - SW, al Carrer de Sant Julia.

Molt recomanable la visita a la Cripta de la Colonia Güell, entrades al Centre d'Interpretació i Acollida (carrer Frederic Marti/ Claudi Güell de la Colonia Güell