Camí Vell de Rialp a Surp

August 13, 2017
August 2017

near Rialp, Catalunya (España)

Matinal de Marxa Nòrdica, abans d'empendre el camí cap al Delta per acabar les vacances d'estiu. Recorregut curt per tindre temps a recollir l'apartamen i marxar abans de les 12.
Prenem el Camí Vell de Rialp a Surp, només sortir de Rialp trobem les restes de l'antic Castell de Rialp, resten només dos panys de paret. Just al costat del castell passa el camí vell, sempre en pujada forta, ja que en poc més d'un quilometre hem de fer 300 m de desnivell. Poc després de deixar el castell trobem unes vinyes molt joves, suposo que per fer vins de muntanya de qualitat. Continuem pujant i travessem la carretera nova que porta a Surp. Després de creuar la carretera i fins gairebé Surp trobem trams amb l'antic empedrat i els accessos als camps de conreu, també trobem trams amb ombres d'alzines i altres arbres i mores que estaven al punt de dolçor.
Al arribar a Surp el primer que trobem és l'església i el centiri. Despres donem un tomp pel poble, passant pels antics safareigs. Una volta tornem a ser a l'església, desfem el camí fins a Rialp.
Paga la pena per fer la visita al poble de surp, comprovar lo dura que era la vida abans quan els xiquets l'havien de fer i desfer cada dia, fes fred i callor, per anar a l'escola.

PictographRuins Altitude 2,671 ft

Església Mare de Déu de Valldeflors

• Photo of Sandra3000
    Sandra3000 Aug 7, 2021

Bonica excursió amb vistes a la Vall d'Àssua