20240218 Marxa Nòrdica de Súria: Ermita de Cererols i Pont de Reguant

Photo of20240218 Marxa Nòrdica de Súria: Ermita de Cererols i Pont de Reguant Photo of20240218 Marxa Nòrdica de Súria: Ermita de Cererols i Pont de Reguant Photo of20240218 Marxa Nòrdica de Súria: Ermita de Cererols i Pont de Reguant

February 18, 2024
February 2024

near Súria, Catalunya (España)

Itinerari de la 1a Marxa Nòrdica de Súria dins del Circuit Català de Marxes Nòrdiques de la Federació d'Entitats Excursionistes Catalunya (FEEC). Aquesta ha estat la primera prova del Circuit.
És una ruta circular que s'inicia al costat del Camp d'Esports de Súria, segueix per pistes, de pujada, fins al collet que hi ha darrere la muntanya de sal, baixa a l'Ermita i Masia de Cererols (5,6 km), passa després pel Pont de Reguant (11,1 km), voreja el riu Cardener de pujada i arriba de nou al Camp d'Esports. La major part de l'esforç està en els 3 primers quilòmetres on s'acumula tota la pujada.
Bona organització. Esmorzar de llonganissa amb pa amb tomàquet abans d'iniciar la Marxa, monitors de Marxa Nòrdica abans, durant i al final del trajecte per tal d'explicar la tècnica de la Marxa Nòrdica als marxadors novells i per perfeccionar la tècnica als que ja en sabem (maleïda mania meva d'inclinar massa l'estèrnum!!).
La zona d'inici i arribada disposa d'un ampli aparcament, serveis, dutxes, bars propers ... Em podria haver quedat a dinar.
La dificultat tècnica és moderada, però cal tenir present la dificultat dels tres primers quilòmetres inicials.
Track gravat directament amb wikiloc sense modificar.
La pròxima marxa nòrdica a Bot, el dissabte, 2 de març de 2024

PictographRuins Altitude 1,125 ft

01 Forn de Guix (1)

Forn de Guix al marge de la pista, a la dreta, entre la pineda

PictographRuins Altitude 1,136 ft

02 Forn de Guix (2)

03 Coll junt Mina de Sal

Arribem al punt més alt de l'itinerari, a tocar de la Muntanya de Sal. Bones vistes cap a Montserrat

PictographProvisioning Altitude 1,250 ft

04 Cirerols

Conjunt format per una masia, l'església i altres construccions encara en funcionament. Punt d'avituallament a mitjan itinerari.

PictographPhoto Altitude 837 ft

05 Antius

Edificacions abandonades en part. Hi ha una masia i una antiga colònia tèxtil

PictographBridge Altitude 891 ft

06 Pont de Reguant

Pont sobre el riu Cardener. El creuem i seguim per la dreta vorejant el riu de baixada uns quants metres.

PictographProvisioning Altitude 913 ft

07 Punt d'arribada. Camp d'Esports

Punt final de l'itinerari. Encara queden llonganisses, cervesa ....