2021.04.12 - János - hegy

April 12, 2021
April 2021

near Zugliget, Pest (Magyarország)

Kellemes tavaszi délutánon, tiszta időben jó kilátást reméltünk - be is jött.
A Libegő alsó állomásától indultunk, kezdetben lépcsőzéssel. Vélhetően a lezúduló kerékpárosok miatt szakaszonként "korlátos átjárókat" telepítettek, akárcsak egy vasúti átkelőnél. Sajnos feljebb a zöld és zöld kereszt, zöld háromszög jelzés eredi szakaszán ilyesmi nem lehetséges! A terepezők több kanyart levágva - esetenként akár 20 méteren belül többször is - Erős eróziót indítottak a hegyoldal növényzetét kipusztítva.
Noha a kilátótól induló aszfalt út is jó száguldási lehetőséget ad (tudom, próbáltam), legalább a kijelölt ösvényen maradhatnának! :(
A kilátóba csak maszkban szabad belépni, a kávézója a járvány miatt nem üzemelt.
A lépcsők a szinteken egyre szűkülnek, a tetejében már "vállban szorít"! Érdemes figyelni a feliratokra, mert egíyszerűbb egy irányban haladni, mint kerülgetni a szűk helyen a szembejövőket!
Érdemes távcsövet vinni, persze a sajátot megint a kocsiban felejtettük. A kilátóban egyébként van pénzbedobós.
A Libegő működött, a felső állomáson a büfé is nyitva volt, természetesen csak elvitelre.