06 Ruta de marxa nòrdica: Castell de Pinyana. Alt Gaia. Querol. l'Alt Camp

Photo of06 Ruta de marxa nòrdica: Castell de Pinyana. Alt Gaia. Querol. l'Alt Camp Photo of06 Ruta de marxa nòrdica: Castell de Pinyana. Alt Gaia. Querol. l'Alt Camp Photo of06 Ruta de marxa nòrdica: Castell de Pinyana. Alt Gaia. Querol. l'Alt Camp

June 15, 2022
June 2022

near Querol, Catalunya (España)

La marxa nòrdica (MN), com a activitat física, és una eina utilitzada en Fisioteràpia tant pel vessant terapèutic amb els pacients amb diverses patologies com per la promoció de la salut. Els seus beneficis, siguin terapèutics o bé com a promoció de la salut, són notables, però la importància radica en practicar-la amb una tècnica correcta, així com amb una intensitat adequada a la capacitat física del pacient i/o usuari.
Col·legi de Fisioterapeutes de Catalunya Guia de marxa nòrdica PDF

Punts de pas: Coll de la Torre de Querol - Coll de la Clota - Cal Boada - Mirador - Castell de Pinyana - Soleia del Puig de les Basses - Cal Boada - Coll de la Torre de Querol.

Accés: Inici i final, camí encimentat que va de Querol a coll de la Torreta; carretera de Pontons a Santes Creus. El punt d'inici és l'anomenat coll de la Torre de Querol en els Plans de Montagut, Google Maps: CC2C+85 Querol.

A destacar : El mirador; àmplia panoràmica dels castells de Pinyana, Saburella i Selmella; cingles de Camadall i cal Catecu; Coster de Moneu i en general les serres que envolten l'Alt Gaia. També el mosaic de vinyes a més de 800 metres d'altura. Aquest circuit descarta el castell i pou de gel de Ramonet per la dificultat de marxar a causa de l'excés de vegetació.

* La web PANORAMA.CAT Excelent article i bones fotografies del castell de Pinyana
* Reculls històrics de Montagut i Valldossera. Josep Llenas i Rovira

* Oficina municipal de Bonany. A la venda Mapa editorial Piolet Els Camins de Querol. , també tríptic informatiu del municipi, gratuït. Consultar horaris.
* Ajuntament de Querol: Informació

* Pernoctació: Mas Formigosa, turisme rural

ELS ENLLAÇOS DE COLOR BLAU NOMÉS FUNCIONEN EN PÀGINA WEB, NO EN APP

01 Inici i final

Iniciar pel GR 172 en direcció SO. Plans de Montagut

02 camí a castell de Ramonet

Trencall a la dreta, camí a castell i pou de gel de Ramonet

03 coll de la Clota

Deixar GR 172 i continuar per la pista direcció NO

PictographIntersection Altitude 0 ft

04 encreuament

Fins aquí punt d'anada i tornada. Seguir pista per la dreta

05 cal Boada

Pal indicador Castell de Ramonet. Continuar per l'obaga del Puig de les Basses

06 encreuament

Descartar pista de l'esquerra. Es passarà de retorn

07 Mirador

Fita. El Castell de Pinyana a vista d'ocell. Forta davallada que baixa la graonada

08 corriol

Pal indicador. Sender estret que porta al castell. Cal vigilar la cinglera.

PictographCastle Altitude 0 ft

09 castell de Pinyana

Desfer el camí fins el punt 06. Continuar per la pista en direcció SUD

10 Vinyes

Superat el bosc, queda al descobert tot un mosaic de vinyes. En direcció llevant continuar pel migdia del Puig de les Basses i l'Ensafrana fins al punt 04. Només cal desfer el camí fins al punt d'inici