F07b - De la Font del Bosc a Canaletes i els Salts dels Cups i del Cargol

February 9, 2020
February 2020

near Sant Quintí de Mediona, Catalunya (España)

Divertida excursió per visitar els salts d'aigua dels Cups i del Cargol. La proposta es fer-la parcialment en Bicicleta i parcialment a peu.

Sortint des de la Font del Bosc, anem cap a Sant Pere Sacarrera fins a la rotonda, on prenem una pista que inicia uns lleu pujada per després baixar fortament cap al Castell de Mediona i Cal Xamaio. D'allà anem cap a la urbanització de la Soleia i seguim per la Serra de Gramar, creuant novament la C-15 per arribar a Canaletes. Des d'aquí prenem la pista asfaltada direcció a Can gallego, i ràpidament la deixem per prendre una pista cap a l'esquerra marcada amb els salts. Passem de llarg el Salt de la Mala Dona (molt fàcil d'accedir si us ve de gust) i continuem per la pista fins al punt on inicia el corriol de baixada cap als salts. Aquí hem de deixar les bicis i fer aquest tram a peu, ja que hi ha trams on caldrà grimpar. Primer visitem el fantàstic Salt dels Cups i després el meravellós salt del Cargol. Desfem el camí per pujar fins on hem deixat les bicis.

La ruta de pujada la iniciem pel mateix camí que a l'anada, fins a un trencall que trobarem a l'alçada del Salt de la Mala Dona. Anem cap a les vinyes de la Guitza i creuem la C-15 pel pont. Pujem cap a Can Freixes i d'aquí cap a les Vinyes de Santa Margarida, fins a Sant Elies i arribem a La font del bost pel Torrent del Mal Pas.