ΖΗΡΕΙΑ Οροπέδιο-Κορυφή Σημείο-οροπέδιο

Photo ofΖΗΡΕΙΑ Οροπέδιο-Κορυφή Σημείο-οροπέδιο Photo ofΖΗΡΕΙΑ Οροπέδιο-Κορυφή Σημείο-οροπέδιο Photo ofΖΗΡΕΙΑ Οροπέδιο-Κορυφή Σημείο-οροπέδιο

December 22, 2018
December 2018

near Zíreia, Peloponnese (Greece)

Περνώντας το χιονοδρομικό κέντρο της Ζήρειας κατευθυνόμαστε προς το β' καταφύγιο του ΕΟΣ Κορίνθου. Από την ξύλινη πινακίδα όπου αφήνουμε το όχημά μας, βαδίζουμε στο ευδιάκριτο μονοπάτι μέχρι να συναντήσουμε στα δεξιά μας το καταφύγιο κι από κει και έπειτα βαδίζουμε κατά μήκος της ρεματιάς κερδίζοντας ύψος. Ακολουθούμε ευδιάκριτο μονοπάτι με κόκκινα σημάδια ανηφορίζοντας μέχρι τα ψηλότερα σημεία. Ιδιαίτερες τεχνικές δυσκολίες δεν υπάρχουν χρειάζεται όμως προσοχή όταν υπάρχει χιόνι καθώς το μονοπάτι στα ψηλά δεν είναι ευδιάκριτο. Παρόλα αυτά η πορεία προς την κορυφή είναι σαφής, ενώ το χειμώνα χρειάζονται κραμπόν καθώς το χιόνι παγώνει. Επίσης η θέα όταν ο καιρός το επιτρέπει είναι εντυπωσιακή προς όλα τα σημεία του ορίζοντα, η Δίρφη, ο Παρνασσός,
ο Χελμός, η λίμνη Δόξας, η μικρή Ζήρεια και όλο το πανόραμα των γύρω βουνών. Από την κορυφή αντί να επιστρέψουμε από τα ίδια, κάναμε μια παραλλαγή ακολουθώντας το λούκι (όπως κατεβαίνουμε από την κορυφή δεξιά μας που μας οδηγεί στο ύψος του χωματόδρομου κι από κει με μία ακόμα συντόμευση μπήκαμε στο μονοπάτι της επιστροφής προς το καταφύγιο β' κι από κει προς το οροπέδιο.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Οι διαδρομές έχουν καταγραφεί με GPS σε πραγματικό πεδίο. Σε καμία περίπτωση δεν εξατομικεύονται στα μέτρα ενός εκάστου (εμπειρία, φυσική κατάσταση), αφού κάτι τέτοιο είναι αδύνατο μέσω μιας εφαρμογής. Επομένως και ο βαθμός δυσκολίας είναι σχετικός και προσδιορίζεται από τις εκάστοτε συνθήκες, την απόσταση, την υψομετρική διαφορά, τη χρήση ειδικού εξοπλισμού κλπ. Επίσης προσδιορίζεται υποκειμενικά από τη δική μας εμπειρία στη διαδρομή που δεν είναι απαραίτητο να συμφωνεί με άλλες εμπειρίες. Ακόμα, υπάρχει η πιθανότητα τα όργανα πλοήγησης να παρουσιάζουν αποκλίσεις μεταξύ τους. Αυτό οφείλεται σε παράγοντες που αφορούν τη λήψη σήματος ή άλλους λόγους και δεν είναι απαραίτητο να συμφωνούν σε απόλυτους αριθμούς. Οι διαδρομές είναι ολοκληρωμένες, είτε μιας, είτε δύο κατευθύνσεων (με επιστροφή) και δεν είναι μόνο τουριστικές, αλλά μπορεί να κινούνται και εκτός μονοπατιού ή εναλλακτικά, ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούσαν κατά την ημέρα της καταγραφής. Σε κάθε τέτοια περίπτωση ενημερώνουμε για τις ειδικές συνθήκες. Σε χειμερινές διαδρομές με χιόνι ή ομίχλη υπάρχει η πιθανότητα να μην πατάμε ακριβώς στο ίχνος του μονοπατιού.
Τέλος, η καταγραφή δεν σημαίνει ότι είμαστε παρόντες δια ζώσης την ώρα που κάποιος ακολουθεί τη διαδρομή και επομένως δεν αναλαμβάνουμε την ευθύνη. Οι διαδρομές είναι αξιόπιστες, όμως συνιστούμε να συμβουλεύεστε και χάρτη και άλλες πηγές πληροφοριών έτσι ώστε να οργανώσετε την εκδρομή σας. Σε κάθε περίπτωση είναι ευπρόσδεκτες οι ερωτήσεις και τα σχόλιά σας.