Volta pel Moixeró i Penyes Altes

May 3, 2011
May 2011

near Pedra, Catalunya (España)

Atenció: la primera part del track no se'm va guardar perquè, en passar per dins del bosc, el GPS no em va captar els satèl·lits. És una volta circular. Trobareu la informació completa a www.sensus.cat.

Recorregut: refugi del Serrat de les Esposes – pista que puja pel costat del torrent del Grau de l’Ós – pujada forta per les Bagues de Riu – coll de Moixeró – pic de Moixeró – collet Raset – pic de Penyes Altes – collet Raset – torrent de Moixeró – refugi del Serrat de les Esposes

Descripció: Sortim del refugi per la pista que baixa en direcció SO. Seguint els cercles taronges de la travessa Cavalls del Vent, pugem pel costat del barranc del Grau de l’Ós per dins d’una avetosa. En un revolt tancat la pista es bifurca. Tot i que en algunes edicions del mapa Alpina de la ruta Cavalls del Vent, marca que l’itinerari de la travessa va per la pista de l’esquerra, no és així. Seguint les marques de pintura, pugem per la de la dreta fins trobar, al cap d’uns 800 m, un corriol a l’esquerra. Aquí abandonem la pista i comencem a pujar pel costat d’un torrent. Aquest corriol puja fort i, en cas de pluja i de baixada, pot ser incòmode. Ja a dalt de l’obaga, després d’un ziga-zaga cap a la dreta i després cap a l’esquerra, arribarem a un primer coll entre el Roc Cremat i el Morro de Moixeró. Tenim al davant les altes pastures i, al fons, el pic de Moixeró. Flanquegem cap a la dreta per anar a buscar el coll de Moixeró i després carenegem cap a l’E fins a dalt del cim. Seguint un fil de bestiar en direcció E, perdem cota en un flanqueig per anar a buscar un corriol que passa just per la llinda del bosc. Aquí, a part de les marques de la Cavalls del Vent, trobem també les del GR 150.1. Unes i altres passen pel collet Raset, on arriba la canal de la Serp, superen un curt pas rocós on haurem d’utilitzar les mans (hi ha una corda de seguretat) i ens porten a dalt de les Penyes Altes. De baixada tornem al collet Raset i, una mica més enllà, baixem camp a través per les pastures per tal d’anar a buscar una baixada alternativa, sense corriols i sense senyalitzar. És per on erròniament alguna edició dels mapes Alpina fan passar la Cavalls del Vent: el torrent de Moixeró. En cas de pluja no és aconsellable ficar-s’hi. Per contra, si el temps és sec, és una manera ràpida i salvatge de tornar al refugi. En algun tram el descens és dret, però sense cap dificultat tècnica. A la part de baix hi ha algunes marques rodones de pintura taronja mig esborrades. Arribats a un abeurador, trobem una pista que cap a l’esquerra ens portaria a la del torrent del Grau de l’Ós, per on hem pujat. Tanmateix, ja que hem seguit el torrent de Moixeró des de dalt, el seguim avall. Ara el deixem a l’esquerra i el tram és més còmode i suau. Ja a la fondalada de sota del refugi, trobem una nova pista que de seguida deixem per agafar, a la dreta, les marques de la Cavalls del Vent que, per un corriol, ens pugen al refugi del Serrat de les Esposes.