Volta a l'olla de Núria, del pic de l'Àliga al Puigmal

Photo ofVolta a l'olla de Núria, del pic de l'Àliga al Puigmal Photo ofVolta a l'olla de Núria, del pic de l'Àliga al Puigmal Photo ofVolta a l'olla de Núria, del pic de l'Àliga al Puigmal

2087
July 18, 2017
July 2017

near Vall de Núria, Catalunya (España)

NOTA: Si voleu veure totes les meves rutes per la zona del pirineu de Girona podeu escriure al cercador de rutes (Cerca rutes ó explora): "pirineugijsp" i us apareixeran totes.

Volta a l'olla de Núria sortint de l'alberg del Niu de l'Àliga i fent nit a prop del coll d'Eina (a 2710 metres)
La sortida no té cap dificultat tècnica tret del desnivell acumulat de gairebé 2000 metres. Evidentment la sortida es pot fer en una sola jornada, però el fet de partir-la en dues permet als amants de la natura gaudir d'una posta i sortida de Sol des de les altures sempre espectacular.
Els cims van caient un darrera l'altre fins un total de 16 amb el Puigmal de Llo.
Hi ha quatre pujades fortes i la resta mes suaus.
Aquestes pujades fortes son: la pujada inicial fins el pic de Font Negre, la del Nou-Fonts des del coll de Nou Fonts, la del Finestrelles des del coll d'Eina i la del pic del Segre des del coll de Finestrelles.
Contra el que pugui semblar, la pujada final al Puigmal no és tant forta com les quatre que acabo d'esmentar.
La volta també es pot fer en sentit contrari, però la pujada al Puigmal des de Núria és molt més llarga, forta i feixuga que la pujada al pic de Font Negre.
Cal tenir present que no trobarem aigua en tot el recorregut!
El tram des del Santuari de Núria fins l'alberg del Niu de l'Àliga està fet amb el telecabina, per tant al desnivell total cal restar-li els 150 metres aproximadament que hi ha entre aquests dos punts.
És una excursió que faig cada any i sempre és diferent encara que trepitgis els mateixos indrets; per exemple aquest any he hagut d'aguantar una calamarsada entre els pics de Font Negra i la Fossa del Gegant, per sort no gaire intensa, i que m'ha obligat a fer una llarga aturada a la cabana del coll de Nou Fonts per veure si el temps millorava per a continuar a quedar-me a la cabana.
El fet d'aguantar el mal temps a 2700 metres m'ha permès gaudir del contrast de la negror de la tamborinada del vessant ceretà amb el cel clar que hi havia a la vall de Ribes.
També he començar a caminar de negra nit i he vist sortir el sol dalt del Finestreslles, arribar al Puigmal d'hora i no trobar-hi ningú i acabar l'excursió a les 11 i estalviar-me la solejada del migdia.
Els horaris orientatius, doncs cada un té el seu pas son:
de l'alberg del niu de l'Àliga al pic de l'Àliga: 35mn
del Puigmal de Llo al Puigmal: 45mn
del Puigmal a Núria:1h 25mn
TOTAL: 7h 55mn

També podeu seguir aquest itinerari i d'altres al blog:
O bé clicant aquí sota a: "veure més"

Pic de l'Àliga

Torrent

• Photo of fdalmau93
    fdalmau93 Aug 22, 2018

Hola! Fa temps que vaig veure aquesta ruta i em va agradar molt, i tinc pensat fer-la en els pròxims dies. Tinc un petit dubte respecte al vivac; cap a finals d'agost quines temperatures o sensació tèrmica podem trobar a 2700m al coll d'Eina? Creus imprescindible portar sac especial, o si vaig ben abrigat amb un de "standard" ja faria? Pel que veig, en cas de pluja o baixada de temperatura sempre podríem optar per la cabana del Coll de Nou Fonts...