Volta a les Cinque Torri des del Passo Giau

Photo ofVolta a les Cinque Torri des del Passo Giau Photo ofVolta a les Cinque Torri des del Passo Giau Photo ofVolta a les Cinque Torri des del Passo Giau

August 27, 2022
August 2022

near Posalz, Veneto (Italia)

Volta circular fins les Cinque Torri des del Passo Giau.

La ruta no té cap problema pel que fa a l'orientació, ja que es fa sempre per camins ben marcats, sense grans dificultats tècniques.

Sortim del coll del Passo Giau i agafem una pista ben marcada, cap al refugi i les cases que hi ha darrere. Ràpidament agafem un trencall (abandonant un camí ampla i molt ben fressat) a mà dreta. Amb aquest camí farem la volta a la carena del cim Nuvolau, deixant-lo sempre a la nostra esquerra. El camí pujada i baixa un parell de colls, però el camí sempre està ben marcat i és, majoritàriament, un camí en bon estat (esporàdicament hi ha trams amb arrels polides però també alguns trams amb escales artificials per evitar l'erosió).

Quan veiem el refugi Scoiattoli no hi anem directament (ho podríem fer) sinó que girem a mà dreta, per anar cap al refugi guardat de Cinque Torri. Aquí fem la volta per darrere les Cinque Torri (enlloc d'anar recte cap al Scoiattoli), gaudint d'unes vistes espectaculars, abans d'arribar, ara sí, al refugi Scoiattoli, on hi arriba un telecadira que el dota de molta vida i ambient.

Des d'aquí, una pista porta fins al refugi Aveurau, on canviem de vessant. Vam decidir anar pel caminet enganxat a la paret, però hi ha una pista per sota que evita els trams més difícils del camí.

El camí no té cap major dificultat que alguna pujada curta i un tram amb grans blocs (ben senyalitzat), però sempre tenim a davant nostre el coll i, a mesura que ens anem apropant, comencem a veure el refugi del Passo Giau i, en última instància, el cotxe.

Passo Giau

Coll de muntanya pel qual passa una carretera asfaltada en bon estat. Hi ha pocs llocs per aparcar, s'aparca apartant-se de la carretera

PictographMountain hut Altitude 7,330 ft

Refugi Passo Giau

Refugi situat just al costat de la carretera del Passo Giau

Trencall circular

Trencall per on es fa la ruta de forma circular, poc després de passar el refugi de Passo Giau

PictographMountain hut Altitude 7,012 ft

Refugi Cinque Torri

Refugi guardat on es pot arribar en vehicle propi (molts ciclistes). Té una petita font, que raja molt poc a davant

Vistes Cinque Torri

Entre el refugi de Cinque Torri i el de Scoiattoli es fa una petita volta per darrere les Cinque Torri amb unes vistes privilegiades

PictographMountain hut Altitude 7,401 ft

Refugi Scoiattoli

Refugi guardat on hi arriba un telecadira i, per tant, és molt concorregut. Al seu voltant hi podem trobar restes de les trinxeres de la primera guerra mundial

PictographMountain hut Altitude 7,913 ft

Refugi Averau

PictographRisk Altitude 7,652 ft

Tram tècnic

Tram més tècnic de baixada, amb molt desnivell