Vegarredonda - Vegabaño per Vegahuerta i la canal del Perro

Photo ofVegarredonda - Vegabaño per Vegahuerta i la canal del Perro Photo ofVegarredonda - Vegabaño per Vegahuerta i la canal del Perro Photo ofVegarredonda - Vegabaño per Vegahuerta i la canal del Perro

August 20, 2021
August 2021

near Amieva, Asturias (España)

Tercer dia de l'Anillo Extrem de Picos d'Europa . Aquesta etapa uneix els refugis de Vegarredonda i Vegabaño, passant pel refugi de Vegahuerta i la canal del Perro.

La ruta comença al refugi de Vegarredonda cap al sud, pujant a través d'un camí ben marcat a través de prats. Seguim pujant, travessant una tartera on hi ha un trencall, que nosaltres agafarem cap a la dreta, cap a fuente Prieta. Ràpidament creuem un petit prat molt bonic, sota les agulles de Porru Bolu i la Mazada. Seguim el camí ben marcat, pujant per la cuesta Cebolleda fins la collada de les Merines.

Aquí l'aspecte de la ruta canvia i comença un seguit de flanquejos sota circs d'agulles, per un terreny amb roca petita però ben fressat. Degut a la seva orientació i orografia és possible que hi trobem petites congestes de neu fins a finals d'estiu, tot i que el camí n'esquiva la majoria.

Tornem a trepitjar herba i just al coll es troba el refugi no guardat de Vegahuerta, que passem de llarg. Aquí la ruta torna a canviar d'aspecte, passa a ser un flanqueig, sobre roca calcària, on constantment es puja i baixa fins arribar a la collada del Burro, on comença la baixada de la canal del Perro, una gran tartera de baixada que recorda, en alguns trams, a la del Pedraforca.

Un cop tornem a trepitjar herba es suavitza la baixada, fins arribar a la collada del Frade, des d'on la baixada és a través d'una zona de falgueres molt densa, que dóna pas a la fageda de Cuesta Fría, on hi trobem la primera (i única) font de la ruta i el roure monumental de Cuesta Fría. Creuem el riu Dobra per un pont i ràpidament, després de fer la volta a un prat, arribem al refugi de Vegarredonda.

Etapa anterior entre el refugi de Vega de Ario i el refugi de Vegaredonda pel coll de Conjurtado

Següent etapa entre el refugi de Vegabaño i el refugi de Collado Jermoso per la canal de Asotín

PictographMountain hut Altitude 4,799 ft

Refugi Vegarredonda

Refugi guardat de Vegarredonda. Té serveis bàsics (aigua, lavabo, dutxa, menjar, dormir). Consta de dos edificis, un de principal on hi ha tots els serveis (menjador, cuina, lavabo, algunes habitacions...) i un auxiliar on hi ha una gran habitació amb llits i un altell amb més llits.

PictographRuins Altitude 4,957 ft

Ruïnes Vegarredonda

Antic poblat estival de pastors. També s'hi troba l'antic refugi de Vegarredonda

Cuesta Cebolleda

Pujada a través d'un prat per un camí ben marcat, que acaba a la collada de les Merines

Collada de les Merines

Collada dalt de la cuesta Cebolleda, on canvia la tipologia de la ruta

PictographWilderness hut Altitude 6,686 ft

Refugi Vegahuerta

Petit refugi no guardat (un parell de lliteres sense matalàs), antigament usat per pastors (l'històric va caure, aquest és més modern)

PictographRisk Altitude 6,573 ft

Canal del Perro

Forta pendent de baixada a través d'una tartera. No té trams tècnics ni exposats, tot i que el terreny no és agradable per caminar-hi

Font

Primera font en condicions que trobem en tot el dia, molt a prop del refugi

PictographTree Altitude 4,574 ft

Roblón de Cuesta Fría

Roure de més de 500 anys, uns 8.10 metres de perímetre i més de 18 metres d'altura. Es troba dins el la fageda de Cuesta Fria

PictographMountain hut Altitude 4,313 ft

Refugi de Vegabaño

Refugi guardat al qual es pot arribar en cotxe