VAYVAY DORUĞU TIRMANIŞI - ALADAĞLAR

Photo ofVAYVAY DORUĞU TIRMANIŞI - ALADAĞLAR Photo ofVAYVAY DORUĞU TIRMANIŞI - ALADAĞLAR Photo ofVAYVAY DORUĞU TIRMANIŞI - ALADAĞLAR

one day 16 hours 53 minutes
July 29, 2018
July 2018

near Emmi Yaylası, Niğde (Türkiye)

Araç bölük ormanı içinde bırakıldı. ilk gün Cebel Doğu Geçidine ulaşıldı ve orada bivaklandı (3100-3250 metre arası), sonra ki gün sabah 6 da yola çıkıldı ve vay vay zirveye ulaşıldı. Zirveden sonra bivak yerinden kamp toplandı ve gece saat 02.00 civarında araca ulaşıldı.
Oldukça zor bir faaliyet, ciddi kondisyon istiyor, çok uzun ve bıktırıcı. Bir daha vay vay zirvesi yapacak olsam, zirveden geri dönme yerine ACIMAN YAYLASI tarafına trans yapmak, çok daha zevkli ve daha az yorucu bir faaliyet olur. Teyyare çukurunu görmenizi tavsiye ederim 1950 ler de düşen ingiliz uçağının bazı kalıntıları halen orada. Bu faaliyette en büyük sorun SU, kar suyu eritmeniz yada yanınıza ciddi su almanız gerekli. Bu faaliyeti iki arkadaş gerçekleştirdik, yanımızda 3 er litre su vardı, Vali Konağı kamp alanından sularımızı tekrar doldurduk ve cebel geçidine ulaştık, yemek çay derken sularımız zirveye yakın yerde bitti ancak pet şişelere kar bastık ve kar suyu ile idare etmeye çalıştık. Zirve inişinde kaya etabı bittikten hemen sonra kar sularının erimesiyle oluşan bir su kaynağı bulduk ve sularımızı tekrar doldurduk. Su kaynağının yerini düzenledik ve baba diktik ancak ne zamana kadar su bulunur bilemiyorum.