Vallter-Pic de l,Infern per cresta NO

June 14, 2021
June 2021

near Setcases, Catalunya (España)

Pic de l,infern des de Vallter passant pel coll de la Marrana, coll del Freser, coll de l,Infern i cresta NO. Aproximació llarga a la cresta havent de fer 3 flanquejos.
Des de l,aparcament superior de les pistes d,esquí de Vallter ens dirigim cap al coll de la Marrana, primer per les pistes d,esquí fins enllaçar amb el GR11 a sota del coll. Des del coll cal fer un llarg i pesat flanqueig per sota el pic de bastiments, amb tendència a pujar una mica, fins arribar al coll del Freser. No hi ha camí definit però es pot trobar una mica de traça i alguna fita. Des del coll del Freser cal baixar direcció NO, ja per territori nord català, entre blocs de pedres a buscar el coll de l,Infern, el qual veiem davant nostre. Des del coll de l,Infern fem el tercer flaqueig per sota la cara nord del pic de l,Infern que ens portara a una canal molt dreta i pedregosa que ens mena a un collet on comença la cresta. Girem a l,esquerra i comencem la grimpada que no passa de III, tot i que es poden seguir variants de menys dificultat.
Un cop al cim del pic de l,infern es baixa per la ruta normal al pic del Freser i al mig de la cresta vermellosa que separa els dos cims es deixa el camí al pic del Freser i es va a buscar la carena S que baixa del freser (alguna fita), es dona la volta a la carena i es va a buscar una canal molt dreta i herbosa, que, paral.lela a un torrent baixa de dret a les fonts del riu Freser. Sense perdre alçada, es flanqueja sota el Freser i el Bastiments per anar a buscar el coll de la Marrana i d,aqui, pel mateix itinerari de pujada, a l,aparcament de Vallter.