Uludağ Zirve - Oteller Zirve Tırmanışı

Photo ofUludağ Zirve - Oteller Zirve Tırmanışı Photo ofUludağ Zirve - Oteller Zirve Tırmanışı Photo ofUludağ Zirve - Oteller Zirve Tırmanışı

May 18, 2024
May 2024

near Sarıalan, Bursa ili (Türkiye)

YEBUDAK olarak 2024 yılında planladığımız üzere 40 zirve projemizin 19 Mayıs Gençlik ve Spor bayramı anısına da Kadir SOYALTIN rehberliğinde 38 Zirve sever arkadaşımızla gerçekleştirdiğimiz zirve faaliyetiydi...
Sabah her zamanki gibi 08:00de Kent meydanından başlayan yolculuğumuzun Milli parklar girişinde Hgs ücretini ödedikten sonra Uludağ Jandarmaya izin belgelerimizin gösterilmesi ve rutin tc kontrolü ile devam etti..
Uludağ birinci bölge üzerindeki beden terbiyesinin kayak evinde Uludağ minibüslerinden inerek son hazırlıklarımızı yaptık.
Hava parçalı bulutluda olsa güneş kremlerimizi sürüp su kaplarımızı da en az 1 litre su almak kaydıyla yürüyüş son bilgilendirmesini yaptık.
Bu bilgilendirmede faaliyetlerimizde ateş yakmadığımızı, siyaset konuşmadığımızı, futboldan uzak kalmaya çalıştığımızı, öncünün önünde artçının arkasında yürünmeyeceğini, çöplerimizi kesinlikle doğaya bırakmayacağımızı üstüne basa basa ifade edip parkur hakkında bilgiler verdik.
Yürüyüşün bu ilk bölümü olan jep yolu karlar iyice eridiğinde altı yüksek araçlarla volframa kadar gidebildiğimiz bir yoldu fakat kıştan yeni çıkılmış olduğu için yol hem çok bozuk hem de bazı bölümlerini tamamen kapatan karlar geçişe izin vermiyordu.
5 km civarında yavaş yavaş yükselerek Tutyeli, Şahin kayalıkları, Koçkayalar altından ilerleyerek Volfram tesislerine vardık. Ufak bir toplanma molasından sonra Tumba dediğimiz zirve yolundaki son temiz su kaynağına ulaşıp biraz daha uzun içecek molası verildi.
İlerledikçe artan eğimi azaltmak için sürekli olarak jep yolu takip edilerek Uludağ'ın klasik rotası olan KAPI bölgesine geldik.
kapı dediğimiz bu bölgede grubun büyük olması nedeniyle dağılan katılımcıları bir araya toplayıp Uludağ zirvenin bu en zor ama kısa süren bölümünü bir kaplumbağa edasıyla yavaş ama sürekli yürüyerek 20 dakikada çıktık.
Rasat düzüne geldikten sonraki bölüm ise artık daha kolaydı, bir tarafı İznik gölü ve Marmara denizine bakan sırt rotasının diğer tarafında Kütahya ve Keles dağları ile doğanca ile nilüfer barajları vardı...
4 km geçen ufak iniş ve çıkışlarla devam eden yolun neticesinde Uludağ'ın gerçek zirvesi olan KARATAŞ zirveye ulaştık ve hızımızı kaybetmeden toplamda 5 saatlik ağır tempo yürüyüşle Zirve tepeye ulaştık.
Zirvede hava açık, çevresi yer yer karla kaplı ve görünen aynalı , kilimli ve Karagölün hiçbirinin üstünde artık buz kalmamıştı. Hafif rüzgar uzun kollu giyinmeyenleri üşüttüğünden olsa gerek zirveye çıkan hemen giyinmeye başlıyordu, nede olsa Bursa'ya göre 12-13 derece daha soğuk bir yerdi zirve ve tabi rüzgarın etkisiyle bu fark daha da yükseliyordu.
1 saati aşkın zirvede kalıp yemeğimizi yedikten sonra bol bol resimler çekinip 19 mayıs anısına saygı duruşu ve İstiklal marşımızı da okuduktan sonra dönüş için hazırlıklara başladık.
Dönüşte Küçük zirveye çıkmak isteyenleri önden gönderip kalanlarla yürüyüşümüze devam ettik sonrasında rasat düzünde iki grubu birleştirip çıkışa göre daha dik ama daha kestirme olan patikadan jeep yoluna inerek faaliyetin zor bölümünü bitirdik
Son 5 kmlik jeep yolu belki de faaliyetin en çekilmez bölümü demek doğru olur sanırım, zira artık zirve yapılmış, güneşte yanılmış, rüzgarda üşümüş ve sıkıntılı bölümde son gayretle inilmiş olduğundan bu bölüm pekte tat vermez kimseye...
Başlangıç yerimize geldiğimizde saatimiz 19:00 yaklaşmıştı ve toplamda 3,5 saat yürüyerek dönüşümüzü de bitirmiştik.
Toplamda 23 km yakın bir yolu 8,5 saatte çıkıp inerek bir kez daha Uludağ zirveye çıkmış olmanın mutluluğuyla araçlarımıza binip inişe geçtiğimizde bir sonraki zirvenin planları yapılmaya başlanmıştı bile....
Parkura gelince;
Uludağ zirve için en kolay ama en uzun parkur diyebilirim
Parkur üzerinde Kapı Rotasından sonra su kaynağının olmadığı bilinmeli ve ona göre tedarikli gidilmelidir
Uludağ Marmara bölgesinin en yüksek dağ olduğundan ve bir tarafı denize bakıp diğer tarafta karasal iklim olduğundan dolayı çok ani iklim değişikliği gösterip çok çabuk sis bastığı asla unutulmamalı ve gps cihazı mutlaka bulundurulmalıdır
Eldiven bere ve güneş kremi eksik edilmemelidir.
Kaybolma riskine karşı her zaman birilerine ve mutlaka kolluk kuvvetlerine gidiş istikameti dönüş saati gibi bilgiler verilmeli ve dönüş belirtilmelidir..