Uludağ zirve - Büyükdeliller

March 29, 2024
March 2024

near Epçeler, Bursa ili (Türkiye)

Yeşil Bursa Dağcılık İhtisas Spor Kulübü olarak Kadir SOYALTIN rehberliğinde 2024 de 40 zirve parolasıyla çıkılan yolda 6 zirvemizdi...
Mart ayını Uludağ zirve yapmadan geçirmek doğru olmazdır düşüncesiyle hafta içide olsa meteorolojiden gelen güzel haberlerinde etkisiyle 6 kişiyle Bursa'dan başlayarak bir saat yolculuğun neticesinde Osmangazi sınırları içerisindeki Büyük deliller köyüne geldik.
Ramazan olması hasebiyle bu sefer köyde çay molası vermeden direk araçla yükselerek Muammer Subaşı çeşmesine kadar ulaştık.
Araçlarımızı bu noktada bırakıp kestirmeleride kullanarak yükselmeye başladık. Az kişi olunca molalarda azalmış ama sohbetler çoğalmıştı. Düşüğe yakın bir tempoyla yükselmeye devam ederek rota çatrağına ulaştık.
Uzundur Çobanın yerinden çıkılmadığı için rotayı değiştirip Beş tepelere doğru yöneldik ve yükseldikçe çoğalan kar seviyesi arasında yıkık çobanın ağılına geldik.
Ufak bir dinlenme molasından sonra artık yumuşayan ve batan karda beştepeler üzerinden ilerlemeye devam edildi, hava oldukça güneşli olsada sırt hattının hafif esen sarsık rüzgarı hissedilir ısıyı düşürüp rahatça yükselmemize yardımcı oldu..
Kah sohbet ederek, kah mola vererek rotanın bu en dik yerini bitirip saatlik bir tırmanışın nihayetinde açık bir havada zirveye vardık.
Kış döneminde , 1,5 metre civarındaki kar seviyesinde zirveyi bulmuşken bir saati geçen bir mola vererek zirvenin tadına vardık. Gölleri resimlemek istesekte üzerinde erimemiş buz ve kar buna engel oldu.
İnişi bu sefer Alper çeşmesi rotasına doğru yönlendirip bir nevi su damlası yapıp artık iyice yumuşayan karda alçalmaya başladık.
bata çıka ilerleyerek bir saati az geçen bir zamanda Alper çeşmesine ulaşıp sonrasında da ağır bir tempoda 3 saate yakın bir zamanda Muammer çeşmesine kadar ulaşıp buradan iftara yetişme heyecanıyla aracımıza binip herkesinde zirve yapmış olması mutluluğuyla evlerimize ulaştık.
Kış dönemindeki tırmanışlarda batak karın varlığı göz ardı edilmemeli . Sırt hattı ise her daim az yada çok estiği unutulmamalıdır. Biz bu sefer kazma krampona ihtiyaç duymadık ama her daim çantada bulunması yararlı olacaktır. Başlangıç haricinde alper çeşmesi haricinde su kaynağı kış döneminde bulmak çok zor bir ihtimal buna göre tedarikli gelinmeli , eldiven bere mutlaka yanında taşınmalı... Ha birde Uludağın ayıları genel olarak fazla beslenip yağlanamadıkları için kışında pek uyumuyorlar...