Turó de la Carlina, Paller de Tot l'Any, Roca del Duc i Castell de Bocs

Photo ofTuró de la Carlina, Paller de Tot l'Any, Roca del Duc i Castell de Bocs Photo ofTuró de la Carlina, Paller de Tot l'Any, Roca del Duc i Castell de Bocs Photo ofTuró de la Carlina, Paller de Tot l'Any, Roca del Duc i Castell de Bocs

February 16, 2016
February 2016

near Matadepera, Catalunya (España)

Comencem la sortida als Rourets, i anem seguint el sender que passa per diversos turons fins al Turó de la Carlina. Només caldrà una petita grimpada si volem fer la Punta dels Caus Cremats. A continuació, volem anar a buscar el Collet Estret. Comencem baixant pel sender, però a mesura que aquest va girant en direcció sud, intentem buscar una alternativa que ens eviti fer volta. Agafem un trencant a un tram sense gaire vegetació i amb el que semblava ser un rastre de camí, però s'acaba perdent una mica. Tot i així, la vegetació bosc a través tampoc ens dificulta massa el pas fins arribar de nou al camí que porta al Collet Estret.

Per camins marcats i fitats arribem fins a la base del Paller de Tot l'Any. Primer el voregem i visualitzem les ressenyes que hem llegit sobre com pujar-lo. Sense arribar a ser escalada, és una grimpada una mica delicada... Primer un flanqueig per una terrasseta cada vegada més estreta fins arribar al pas, per mi, més difícil per la sensació de pati a sota. Trobem un anell de cordino a un pont de roca, que ens pot ajudar a pujar aquest tram. I més amunt una reunió una mica envellida però que farem servir per baixar rapelant per més seguretat (ràpel d'uns 15m). D'aquí a dalt només ens queda fer la curta canal fins al cim, fàcil. L'escalada al Paller està prohibida, però el llibre de visites no està precisament buit! tot i que tampoc són molt seguides entre elles. Tampoc considero que el que haguem fet nosaltres per pujar sigui escalar, doncs no hem pas posat cap assegurança ni utilitzat al pujar la corda... Igualment, és un cim delicat de fer. No el recomano si no sabeu on us fiqueu i teniu una mica d'experiència.

Feta la part difícil de la jornada, seguim després de dinar cap a la Roca del Duc, la qual creuarem de nord a sud fins enllaçar amb una ampla pista. Per pujar al Castell de Bocs hem de buscar un corriol fitat que surt d'aquesta pista. Trobarem un primer tram equipat amb una corda nuada (vigileu l'estat de la corda) i després un flanqueig una mica exposat. La resta és anar seguint les fites i alguna grimpadeta senzilla.

La tornada és per pistes i senders amples i fàcils de seguir, doncs se'ns feia de nit.