Tuc deth Plan deth Ome (Vacanera), des d'Artigue.

Photo ofTuc deth Plan deth Ome (Vacanera), des d'Artigue. Photo ofTuc deth Plan deth Ome (Vacanera), des d'Artigue. Photo ofTuc deth Plan deth Ome (Vacanera), des d'Artigue.

August 13, 2022
August 2022

•   4.7 1 review

near Artigue, Occitanie (France)

Fàcil però encisadora ruta per assolir aquest cim, podem si s'escau pujar i baixar quasi tot per camí de carro, durant la primera part de ruta hi ha moltes opcions d'escurçar revolts però no s'hi guanya res en pujant, tallar pujant és molt costerut i incòmode, la muntanya està farcida de Bruguera i fa lent i feixuc de prosperar, com sempre passa, la ziga-zaga per camí ajuda a reduir esforç i resulta més ràpida que pujar pel dret.
Des de la Cabana de Sauneres (waitpoint) deixem la pista i seguim sender de GR-10 , és un tram maquíssim que ja sense deixar-lo ens durà dalt la carena, quan retrobem la pista seguim per sender molt fressat i planer fins a Coll de Taons de Vacanera, aquí comencem a pujar carenant i resseguint per bon camí els pilons fronterers fins a cim, les vistes a ambdues bandes de carena són una meravella, he trobat una nombrosa família d'Isards pasturant, a cim només hi trobem el piló 401, ni rastre de fita cimera, és cim ample i rodó, tipus cim de bou, això sí, l'espectacle de vistes és impressionant.
La tornada si fa o no fa és en la mateixa direcció, però hem seguit el camí de carro en comptes del GR-10 i
sí que hem tallat camí dues vegades baixant, l'esforç així queda suprimit tot i que no pas la rapidesa, el primer tall és per corriol d'amplada d'un peu i entre Bruguers, quasi desdibuixat (foto), el segon tall és recte avall en forta i relliscosa pendent, però es deixa fer.
En resum ruta molt relaxada i trenqui-la, de molt bon fer per a tothom tenint en compte llargada i desnivell, el més feixuc és l'aproximació en cotxe pel port de Portillon, amb molts revolts per ambdues bandes, el poble d'Artigue és enrevessat i de carrers estrets amb cantonades molt ajustades per a vehicles, abstenir-se amb furgons o caravanes per arribar a la zona superior per aparcar, en tot cas millor al principi del poble hi ha una altra zona d'aparcament, per accedir-hi només heu de clicar la finestra just sobre la foto de portada.
Tuc deth Plan deth Ome (Vacanera) (2.194mts - Val d'Aràn) està inclòs al repte dels 100cims de la feec.
La cobertura mòbil és molt deficient, només quelcom de Coll de Vacanera a cim, però el recorregut és inequívoc des de l'inici, com sempre, els waitpoints us donaran també informació addicional. Gaudiu-ne amb respecte i en la millor companyia.
Salut i bones rutes.

Dreta.

Vista de Lluna plena i vista enrrera.

Cabana de Sauneres, deixem pista.

Seguim marques GR-10, pintades de SÍ a l'Ós.

Trobem pista, seguim per sender.

Coll dels Taons de Vacanera.

Photo ofCim Tuc deth Plan deth Ome (Vacanera). Photo ofCim Tuc deth Plan deth Ome (Vacanera). Photo ofCim Tuc deth Plan deth Ome (Vacanera).

Cim Tuc deth Plan deth Ome (Vacanera).

Cim, piló 401 i vistes.

Dreta avall per corriol desdibuixat.

Sortim a pista.

• Photo of Ernest Valls
    Ernest Valls Aug 30, 2024

Molt bona ruta

• Photo of Joaquim Roig
    Joaquim Roig Aug 30, 2024

Molt agraït-Ernest Valls- pel comentari i la bona valoració.