Tuc de la Cigalera, Muntanyó d'Àrreu i Tuc de la Llança (Hivernal)

Photo ofTuc de la Cigalera, Muntanyó d'Àrreu i Tuc de la Llança (Hivernal) Photo ofTuc de la Cigalera, Muntanyó d'Àrreu i Tuc de la Llança (Hivernal) Photo ofTuc de la Cigalera, Muntanyó d'Àrreu i Tuc de la Llança (Hivernal)

February 16, 2016
February 2016

near Vaqueira-Beret, Catalunya (España)

Sortida hivernal des del port de la Bonaigua.

El primer tram fins al Tuc de la Cigalera no té cap dificultat, trobareu moltes traces fetes amb raquetes i esquís. El descens d'aquest cap al nord, fins a la Collada del Muntanyó, tampoc presenta dificultats.

Des del coll comença una aresta que a trams és una cresteta on cal anar amb compte. Si només voleu anar al Muntanyó d'Àrreu, potser el més ràpid i segur és dirigir-vos des del coll cap als remuntadors i pujar després per la pala per on vam baixar nosaltres. Si teniu ganes d'entretenir-vos i no us fan res els passos aeris, la cresta es deixa fer :)

Un cop fet el Muntanyó d'Àrreu baixem als remuntadors i flanquegem fins al coll que separa l'Escornacrabes del Tuc de la Llança. La pujada al Tuc de la Llança comença per una pala inclinada i després ve un tram de roca que acaba donant dues opcions: grimpar fins poder seguir per l'aresta de roca, o flanquejar una canal/embut per pujar per l'altra aresta, menys dreta. Nosaltres vam començar grimpant però ja vam veure que ens estàvem complicant. Tot i així, era més senzill acabar de pujar que intentar desgrimpar. Aquesta pujada en condicions normals no és difícil, però la poca neu que hi havia aquell dia ho feia delicat. La baixada vam fer-la flanquejant la canal. Vigileu l'estat de la neu! He penjat una foto indicant aproximadament la ruta que vam seguir per pujar-hi.