TRAVESSA LYSKAMMS (O-E) de Refugi Q.Sella a Refugi Mantova

Photo ofTRAVESSA LYSKAMMS (O-E) de Refugi Q.Sella a Refugi Mantova Photo ofTRAVESSA LYSKAMMS (O-E) de Refugi Q.Sella a Refugi Mantova Photo ofTRAVESSA LYSKAMMS (O-E) de Refugi Q.Sella a Refugi Mantova

August 8, 2021
August 2021

near Staffal, Valle d’Aosta (Italia)

ESPECTACULAR ACTIVITAT

DIA 1: El primer dia pugem al refu de Quintino Sella pel camí que surt del poble d'Staffal. Son uns 1800+. Poca gent pren aquesta opció ja que hi ha un telefèric que t'ho posa una mica més fàcil. El camí es bonic i les vistes impresionants. Molt recomanable. nosaltres triguem unes 4h anant a la idea.

DIA 2: Condicions força bones en tota la aresta. Pujada al Lyskamm Oest força gelada. Decidim pujar molt a prop de les pedres de la dreta on la neu està millor.
A partir d'aqui, a crestejar sense masses dificultats, això si, la caiguda es important a banda i banda durant moltes hores.
Hi ha un destrepe on es pot fer un rapel de 5-6m. Nosaltres el destrepem amb cura.
Un cop acabem la cresta, baixada rápida pel glaciar fins al refugi Mantova on dinem tranquilament per desprès anar a la punta Indren a agafar el teleféric de baixada. Si ens queden forces, de Montova a Staffal son uns 9km per un camí també molt bonic.